Някои хора, които имат мигрена, са по-чувствителни към промените във времето и към застудяването. Причината е, че студът през зимата е възможно да причини дисбаланс в "химията на мозъка", например в синтеза на серотонин. Друга причина за главоболието е намалената продължителност на деня и слънчева светлина. Това води до промяна в цикъла на съня и съответно може да причини болка в главата.

 

През зимата също се зачестяват настинките, а един от симптомите отново е главоболие. Синусовото главоболие може да се причини от инфекция и дразнене или от сухия въздух в помещенията.


 

Друга причина за главоболие през зимата са снежните бури, сухият и студен въздух, който причинява дехидратация, особено ако в помещенията въздухът е прекалено топъл и се създава висок контраст в температурите. В резултат се появява мигрена. 

 

При студ също кръвоносните съдове в мозъка се свиват, което води до главоболие. Това се случва и при хора, които страдат от мигрена. Ниските температури през зимата причиняват стягане на мускулите на шията и раменете, като често резултатът от това е главоболие.


Болките може да бъдат в областта на слепоочието, като те дори е възможно да са по-интензивни от тези на мигрената. Главоболието може да се случва и по няколко пъти на ден в продължение на няколко седмици или месеци.


По какъв начин може да се облекчат главоболието и мигрената? На първо място, може да се приема мелатонин, хормон, който контролира цикъла сън-будност. Смята се, че при продължителна болка в главата, може да има ниски нива на хормона.

 

Витамините от група В, включително В2, В12 и В6 може да намалят симптомите на главоболие. Коензим Q10 е ефективно естествено средство за лечение на главоболие. Според проучване на 80 души приемането на 100 мг добавки CoQ10 на ден намалява честотата, тежестта и продължителността на мигрената.


През зимата хората с мигрена трябва да увеличат приема на вода, тъй като отоплението на закрито изсушава въздуха. Хората, склонни към болки в главата, също трябва да получават достатъчно количество витамин D чрез храна, слънчева светлина и добавки.

 

В допълнение, получаването на пълноценна почивка през нощта е особено важно за страдащите от мигрена.