В домашния прах се съдържат хиляди различни видове бактерии и плесен, се установява от данните на ново проучване.

За неговите цели се анализира прах, събран от близо 1 200 домове в САЩ. Оказва се, че в праха във всеки от тях могат да се намерят повече от 5 000 видове различни бактерии и около 2 000 видове плесен.

Изследователите от Университета в Колорадо, САЩ, обясняват, че всеки ден сме заобиколени от разнообразни организми, повечето от които дори не можем да видим.

Според съавтора на проучването Ноа Файър, който е доцент в Катедрата по екология и еволюционна биология в Университета в Колорадо, хората живеем в „микробна зоологическа градина“, а целта на проучването е да каталогизира това разнообразие.

Той допълва, че географията е най-добрият индикатор за плесента в дома, а причината е, че по-голямата част от нея попада с вятъра, който я внася отвън от почвата и листата. Така например плесента в домовете от западните части е различна от тази, която може да се намери в южните.
NEWS_MORE_BOX

Чрез анализ на пробите от праха, изследователите могат да кажат в кои домове се отглеждат домашни любимци като кучета, котки. Може дори да се установи и полът на хората, които живеят там. В домовете, които се обитават само от мъже, се откриват различни видове бактерии, в сравнение със случаите, в които в дадено жилище живеят мъже и жени.

Според експертите от Колорадо данните от проведеното проучване могат да бъдат от полза по отношение на изследвания, свързани с алергиите, както и при съдебно-медицински разследвания.

Данните от проучването са публикувани в сп. Proceedings of the Royal Society B.