Според експерти най-важният фактор за успешно отказване на цигарите е взимането на твърдо решение да обърнем гръб на тютюнопушенето завинаги. Ако пушачът е силно мотивиран да се откаже от вредния навик, подготвен е за предизвикателствата, които го очакват, и е готов да се справи с тях, шансовете за успех са значително високи.

 


 

Различни методи помагат за отказване на цигарите - терапия, заместваща никотина; никотинови лепенки, бонбони и дъвки; никотинов инхалатор; медикаменти. Прилагат се и терапии като хипноза и акупунктура. Разбира се, използването на всички тези методи би било в голяма степен безрезултатно, ако липсва силна воля и проява на упорство в начинанието.

 

 

Много пушачи се притесняват, че ще наддават тегло, ако се опитат да спрат цигарите.

 

 

Всъщност, за много бивши пушачи, напълняването с няколко килограма не е излишно. Изследвания показват, че тютюнопушенето при някои хора води до нездравословно, ниско тегло.

 

 

Доказано е, че никотинът потиска апетита. Това е и основен аргумент на пушачите с проблемно тегло да не се отказват от цигарите. Спирането им води до забавяне на метаболизма и оттам до качване на килограми.

 

 

Според учени тютюнопушенето стимулира гени, които участват в разграждането на мазнините. Изследвания показват, че в сравнение с непушачите, при група здрави пушачи е установена по-висока активност на AZGP1-гена в клетки от дихателните пътища. Предвид ролята му в разграждането на мазнините и контролирането на телесната маса, това може да обясни по-ниското тегло на любителите на никотина, в сравнение с непушачите. Най-вероятно е отговорно и за наддаването при спиране на цигарите.

 

NEWS_MORE_BOX

 

За да се предотврати качването на килограми, внимавайте с количеството храна, консумирайте по-малки порции, но не практикувайте екстремни диети. Включете в менюто си повече здравословни храни, които са богати на хранителни вещества и имат ниско съдържание на калории, плодове и зеленчуци.

 

 

Ако усетите силно желание да запалите цигара – не прибягвайте към сладкиш, а изберете дъвка без захар или бонбон. Друг трик е по-честото миене на зъбите през целия ден. Свежият дъх в устата допринася за по-рядкото желание за запалване на цигара.

 

 

За да отвлечете вниманието си от желанието за пушене и излишно хапване, „запълнете“ деня си с различни и интересни дейности, които горят и калории - разходки, спорт, домакинската работа също е чудесен избор. Изследванията показват, че това има и положителен ефект върху настроението