Ако трудно се събирате в любимите си дънки или теглото намалява, само за да се покачи отново, вероятността да допускате някои основни грешки по отношение на хранителния режим, е много голяма. Къде може да бъркате?
 

1. Разчитате на изтощителни диети

 
Решени сте да се лишите от килограми по най-бързия начин и взимате радикални мерки. Вероятно хранителният план не включва друго, освен грейпфрут и супа или хранителната му стойност е подобна. Когато дневният прием на калории се намали до по-малко от 1000, е съвсем сигурно, че килограмите ще се стопят. 
 
По този начин обаче метаболизмът се забавя и когато дойде краят на диетата и се върнете към нормалния хранителен режим, организмът изгаря калориите по-бавно от обикновено, като по този начин загубеното тегло се възвръща. 
 

2. Пропускате закуска

 
Тази стъпка изглежда лесен начин за изгаряне на калории, тя обаче често има обратен ефект – оказвате се  по-гладни през останалата част на деня. Това може да доведе до непредвидени похапвания по време на работа и по-голяма порция на обяд, което неминуемо бележи скок в калорийния прием.
 
Богатата на протеини и фибри закуска може да намали усещането за глад през целия ден. Много проведени проучвания в областта установяват, че хората, които хапват сутрин, са по-склонни да поддържат здравословно тегло
NEWS_MORE_BOX
 

3. Не хапвате междинни закуски въобще


 
Докато безсмислената закуска може да саботира тънката талия, планираната такава може да постигне точно обратното. Тези, които ядат по няколко пъти на ден, но по малко, е по-вероятно да контролират глада и да стопят излишните килограми.
 
По този начин нивата на метаболизма се поддържат високи, особено ако закуската е с богато протеиново съдържание. Ядките са добър избор – извод, до който стигат и изследователите, според които хората, чиято междинна закуска съдържа ядки, се радват на по-фина фигура.