"Ние сме това, което се храним." Тази сентеция важи с пълна сила в процеса на формиране на целулита.
Има храни, които трябва да ограничим, а дори и изцяло да изхвърлим от менюто си, за да предотвратим появата на целулит и разрастване на вече формирани депа.

 

Обработено месо. Всички видове наденички, кюфтета, кайма, бекон и т.н. съдържат големи количества сол. Едни от най-обичаните храни са бургерите. Те съдържат и различни видове сирена, които също са източник на сол. Редовният прием на големи количества готварска сол води до задръжка на течности. Задържаните течности водят до подпухване, отоци и правят целулита още по-забележим.


 

Четете внимателно етикетите и следете количеството на готварската сол, която се съдържа в храната. Старайте се да пиете достатъчно вода. Течностите подържат тургора на кожата и правят целулита незабележим.

 

Консервирани храни. Бързи и лесни за приготвяне, но те също съдържат много готварска сол. 

 

Вместо да използвате готовите консервирани храни, пригответе ги сами и ги затворете в буркани. Така винаги ще имате бърза вечеря, която няма да бъде причина за подпухване и целулит.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Газирани и подсладени напитки. Може би забелязвате, че целулитът става все повече с всяка изминала година. Причината е, че тялото произвежда по-малко колаген, който помага на кожата да изглежда, стегната и гладка. Това е необратим процес, но може да бъде забавен. Захарта е нутриент, за който е доказано, че ускорява разрушаването на колагена. Газираните напитки и сокове съдържат огромни количества захар. Скрита захар можем да открием в много продукти от ежедневното ни меню. Бъдете внимателни и четете съдържанието.

 

И все пак, ако държите на тези напитки предпочитайте диетичните.

 

Сосове (барбекю, кетчуп, пикантни и т.н.) Може би не осъзнавате, че когато си овкусявате соленото месо със сос добавяте допълнително сол. По този начин на едно хранене вие изяждате цялото количество сол, което е допустимо за деня. Тези сосове са също богат източник на захар. Те повишават нивото на кръвна захар и оформят целулитните депа.

 

Ако не можете да си представите храната си без сос, то можете да си го приготвите в домашни условия с много по-малки количества сол и захар.

 

Пица. Много вкусна, но не много здравословна храна. Пиците съдържат големи количества нездравословни мазнини, които нарушават циркулацията на кръвта, съответно и кислородното хранене на клетките, в резултат целулитните натрупвания стават още по-видими.

 

Ако нямате време да сготвите вечеря не прибягвайте непременно до близката пицария. Направете пица със здравословни продукти, когато сте свободни, и я замразете.

 

Маргарин. Преди няколко десетилетия хранителната промишленост откри, че добавянето на водород към растителните масла ги превръща в твърда маса, която запазва консистенцията си дори на стайна температура. Това откритие сложи началото на трансмазнините, които попадайки в организма се отлагат в кръвоносните съдове и нарушават нормалната кръвна циркулация и кислородното хранене на тъканите.

 

Трансмазнините увреждат не само кръвоносната система и сърцето, но и кожата. Правят я по-слаба, намаляват еластичността й. Целулитните депа изпъкват още повече.

 

Вместо маргарин използвайте истинско краве масло, а като по-нискокалоричен аналог използвайте растителни мазнини (зехтин, масло от авокадо и т.н.). Те са добър източник на мастни киселини като конюгирана линолова киселина (CLA), която подпомага намаляването на теглото. Нея можете да я намерите като хранителна добавка за отслабване.

 

Соев сос. Не сте ли забелязвали, че след хапване на солени храни усещате корема си подут? Такава храна е соевият сос, който най-често използваме за овкусяване на сушито. Подуването е заради задръжка на течности. Наред с отесняването на панталоните усещаме, че целулитът става по-видим.

 

Ако се поинтересувате ще намерите соев сос с ниско съдържание на сол.