Много диети, целящи редуциране на теглото включват предимно протеини. Едни от най-прилаганите хранителни режими се основават на консумиране на пилешки гърди или стек. Тези продукти са бедни на мазнини и въглехидрати, но са богат източник на протеини. Те подпомагат бързото сваляне на килограми, без да усещаме глад. 

 

При повечето здрави хора такъв тип диета не би била вредна, ако се прилага разумно. Ако диетата, която следваме се базира на намалено количество на въглехидратите и повишено количество протеини, това може да е причина за здравословни проблеми.


 

Проучване, направено във Финландия, включва 2500 души, мъже и жени на средна възраст, показва, че високопротеиновата диета може да влоши работата на сърцето като намали помпената му функция и повишава риска от сърдечен удар. В проучването, направено миналата година се съобщават за 334 случая на сърдечен удар. 70% от пациентите са консумирали протеин от животински произход, 27,7% от растителен. Общо взето се смята, че месото и по-специално преработеното червено месо в наденички, бекон и т.н. повишават риска за сърдечни проблеми.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Повишената консумация на протеини, независимо от източника се свързва с висок сърдечен риск. Рибата и яйцата са единствените протеини, които нямат такъв ефект. Въпреки това има проучвания, които твърдят, че прием на аминокиселини (градивните блокове на протеините) като хранителна добавка може да предпази сърцето от съдови инциденти.

 

Повечето хора смятат, че консумацията на протеини е здравословна и полезна. Но резултатите не потвърждават всеобщо приетата норма. Друго проучване свързва високото съдържание на протеин в диетата с отключване на диабет тип 2.

 

Високопротеиновата диета може да увреди бъбречната функция при хора със заболявания. Причината е, че организмът се затруднява да преработва остатъчните продукти от белтъчния метаболизъм.

 

Основни грешки, които се допускат при спазването на диети е увеличаване дела на протеините. Кетогенната диета, например, ограничава приема на въглехидрати. Компенсаторно се увеличава дела на протеините, което е грешно, а се оказва и рисково за здравето.

 

Ако искате да следвате високобелтъчна диета. Изберете протеините мъдро. Добрият избор включва соев протеин, боб, яйца, риба. Предпочитайте растителните пред животинските протеини. В случая е необходимо разумно да се подберат и консумираните въглехидрати. Премахнете, обработените захари и наблегнете на въглехидрати, богати на фибри – цели зърна, плодове и зеленчуци.

 

Колко протеин би трябвало да консумираме? Все още няма точен отговор на този въпрос. Препоръчителното количество на протеините или това количество, което е необходимо на организма, за да функционира нормално е около 0,8 грама на килограм телесно тегло. Онлайн могат да се намерят електронни калкулатори, с които лесно можете да пресметнете необходимата доза протеин за вашия организъм.

 

Проучвания, водени от Американската асоциация на сърдечните заболявания, препоръчва разнообразни източници на протеини. Добре балансирана

диета от плодове, зеленчуци, цели зърна, млечни продукти, риба, бобови култури, растителни масла и ядки. Тази организация препоръчва също ограничаването на сладките, червеното месо и подсладените напитки – сокове и газирани.

 

Тези проучвания, относно неблагоприятното влияние на протеините върху организма ни, са все още недостатъчни за ясно и конкретно заключение. И все пак, ако сте предразположен към сърдечни или бъбречни проблеми, внимавайте с количеството протеини, които консумирате.