Намаленият прием на въглехидрати в хранителния режим може да даде своето негативно отражение върху здравето на организма по различни начини. Ето какво е важно да имаме предвид, преди да преминем към консумацията на кетогенна диета...
 
Стомашно-чревни усложнения
 
Това е най-често срещаният страничен ефект, причинен от ниския прием на въглехидрати, като засяга 12% - 50% от хората. Оплакванията включват диария, повръщане, запек и стомашни болки. 
 
Камъни в бъбреците
 
Нисковъглехидратният хранителен режим може да повиши риска и от развитие на камъни в бъбреците. От данните на изследвания става ясно, че 1 на 20 деца, които се консумират кетогенна диета, страдат от състоянието. 
 
Нарушена функция на черния дроб
 
Тази диета не само може да навреди на бъбреците, но крие риск и от неалкохолен мастен черен дроб в дългосрочен план. Причина за това е повишеният стрес, на който черният дроб е подложен.
 
Електролитни нарушения
 
Известно е, че нисковъглехидратния хранителен режим може да е причина за загуба на електролити от организма, вследствие на което се стига до умора и мускулни крампи. 
 
Препоръчително е преминаването към кетогенна диета да се случва под наблюдението на диетолог, за да се избегне този страничен ефект.
NEWS_MORE_BOX
 
 
Дефицит на хранителни вещества
 
Този хранителен режим обикновено понижава нивата на магнезия, калция и аминокиселините в организма. Освен това, можем да бъдем засегнати от дефицит на витамините B12 и D. Специалисти поясняват, че около 2% – 5% от пациентите са диагностицирани с недостиг на витамини, докато консумират нисковъглехидратен хранителен режим. 
 
Кардиомиопатия
 
Въпреки че е по-скоро рядкост да бъдем засегнати от кардиомиопатия, вследствие на нисковъглехидратен хранителен режим, това заболяване е вероятен страничен ефект. То засяга сърдечния мускул и способността му да изпомпва кръвта. То би могло да се развие, ако следваме хранителния режим за дълъг период от време.