Противоречиви са резултатите от изследванията за повлияването на артритните заболявания при консумация на определени храни. Балансираното хранене обаче винаги е от полза за здравето. Освен това не бива да се пренебрегват наблюденията, че поддържането на теглото в норма и диетичният режим въздействат за подобряване симптомите при някои видове артрит, както и че някои хранителни вещества предразполагат или напротив потискат възпалителните процеси.

 


Храните, който подобряват общите симптоми на артрит, могат да се разглеждат в няколко групи:


 

  •  Плодове с високо съдържание на витамин С: ягоди, киви, праскови, манго, пъпеш, папая и ябълки.

 

  • Зеленчуци с високо съдържание на бета-каротин и витамин С: зеле, тиква, сладки картофи, броколи, спанак, брюкселско зеле, чушки.

 

  • Риба – предоставя омега-3 мастни киселини и витамин Е. Най-полезните видове са: сьомга, риба тон, скумрия, сардела, херинга, пъстърва.

 

  • Ядки – също богати на мастни киселини и витамин Е: орех, бразилски орех, бадеми, слънчогледово, ленено и тиквено семе.

 

  • Леща, кафяв ориз и пълнозърнест черен хляб.

 

  • Заради противовъзпалителното им действие: куркума, джинджифил, чесън и ябълки.



Изграждането на меню, богато на тези плодукти, е особено подходящо при ревматоиден артрит, остеоратрит и подагра.
 

 

При подагра е препоръчително да се избягват богатите на белтъчини храни и пурини, като бобови култури, месо, млечни произведения, както и домати, кафе, чай, шоколад, пържени храни, продукти с консерванти и добавки.