Първа част на материала

 

Киноа
Киноа е вид зърнена култура, която е разпространена в Южна Америка. Тя е една от основните храни на Древните инки. Специфичното за нея е, че съдържа предимно белтъчини. Освен това тя е богата на желязо, аминокиселини и лутеин. Киноа се смята за зърнената култура на бъдещето. Приготвя се по подобен начин на ориза. Зърната съдържат и голямо количество хранителни влакнини, които изпълват стомаха и създават чувство за ситост.


 


Артишок
Богат на влакнини, нискокалоричен. Съдържа калций и фолиева киселина. Препоръчително е да се консумира на закуска със сос, майонеза, които да придадат на блюдото необходимото полезно количество мазнини.

 


Ечемик
Ечемикът съдържа хранителни влакнини, които подобряват храносмилането и потискат глада. Зърнената култура и в миналото се е препоръчвала не само за осигуряване на полезни хранителни вещества, но и като храна, спомагаща отслабването...

 


Фасул
Фасулът е богат на антиоксиданти, а тяхната роля, относно красотата е известна. Антиоксидантите елиминират свободните радикали, с което намаляват скоростта на стареене на кожата и организма като цяло. Освен това фасулът има свойството да регулира кръвната захар, което е сигурен начин да се контролира апетитът. Съотношението на полезни вещества във фасула е идеално балансирано между хранителни влакини, белтъчини и въглехидрати.

 


Доматена паста
Доматената паста е вкусна, не съдържа мазнини или те са в ограничено количество, хранителната е, въпреки сравнително ниския калораж на продукта.
Вкусът й позволява да замени кетчупа, който съдържа захар, или други тежки сосове. Половин буркан доматена паста съдържа около 5 г влакнини, което не е без значение.

 


Ленено семе
Ако в представите ви има продукт, благодарение на който губите без усилия килограми, то те нека да визуализират... лененото семе. Също богато на влакнини. Достатъчно е да се добавят 2 супени лъжици в кофичка обезмаслено кисело мляко или друг продукт по ваш вкус...

 


Бадем
Според диетолозите честото хранене, на малки порции, е ключовият момент за успех на един режим, целящ редуциране на теглото. Това предотвратява изпитването на "вълчи глад" и преяждането. Хапването на бадеми и пресни плодове е страхотен вариант за елиминиране изявата на апетита и същевременно на осигуряване на полезни хранителни вещества за организма.
А и бадемите, освен че са вкусни, са богати на влакнини...