Възможно ли e хранейки се да отслабнем?! Всъщност това е единственият начин не само да запазим здравето си, но и да поддържаме приятна фигурата си...

 

 



Съществуват някои хранителни продукти, които винаги присъстват в професионално изготвените хранителни режими, целящи редукция на теглото. Можем условно да ги разделим на няколко групи. Хранителни продукти, които е важно да консумираме, тъй като ни дават важни градивни елементи и поддържат функционирането на органите ни нормално. Когато поднасяме на организма си храна, богата на „чисти” градивни елементи, тя ги влага в изграждането на важни структури. Тези храни не са толкова за енергия, от което следва, че при консумирането им дори в повече не се използват от организма за натрупване на запаси. Логично – това са продуктите богати на белтъчини.
Другата категория продукти са тези, които грубо казано – изразходват повече енергия за усвояване, отколкото самите те съдържат. Естествено има продукти, чието съдържание на определени полезни хранителни вещества спомага метаболитните процеси в организма, което може да е само от полза, когато целим отслабване...

 

 

 

Яйца
По данни от наскоро проведени изследвания хора с наднормено тегло, подложени на диетичен режим, при който закусват с две яйца сутрин, отслабват с 65% повече в сравнение с тези, които хапват сандвич със същата калорийна стойност.
Резултати от друго изследване показват, че редовно консумиращите яйца поемат 300 калории по-малко на ден и отслабват с 1 кг на месец.
Яйцата помагат да се балансира нивото на кръвната захар, осигуряват необходимите на организма белтъчини, богати са на много полезни вещества, обяснява ефекта им Джесика Смит, диетолог. Съветът й е яйцата да бъдат включени в менюто на обяд или вечеря в случай, че не са предпочитани за закуска.

 

 

 

Кисело зеле
Киселото зеле съдържа полезни бактерии, които подобряват храносмилането и ускоряват процеса на загуба на теглото. Още повече – то съдържа вещества, които укрепват имунитета. Порция от зеленчука осигурява витамини и калий, а енергийната й стойност е само 27 ккал.

 

 

Печени картофи
Заради нискокалоричните диети картофът позагуби своята позитивна популярност. Той обаче съдържа хранителни вещества, влакнини и белтъчини, които спомагат поддържането на здравето и отслабването. По-полезно е да се консумират печени. Един средно голям картоф, изпечен с коричката съдържа 1500 мг калий, 6 г белтъчини и по-малко от 200 ккал.

 

 

Кисело мляко
Кофичка кисело мляко с два процента масленост сутрин или като десерт на обяд или вечеря, засища и снабдява организма с калций, белтъчини и полезните лактобактерии. Последните са ни необходими не само, за да се поддържа перисталтиката на червата, но и като мярка, поддържаща имунитета.
Млечно-киселите десерти са едни от най-препоръчваните продукти от фитнес инструктурите за поддържане на добър физически тонус. А и няма по-добър заместител на сладоледа от тях, когато сме решили да отслабнем или искаме да се храним здравословно.


В продължението: за бадема, лененото семе и още...