Балансираното хранене се препоръчва от диетолозите за поддържането на добра фигура и здраве. Според тях приемът на храна на приблизително равни интервали поддържа нивото на кръвна захар стабилно, предотвратява появата на „вълчи глад“ и дори помага за отслабването.

Американски изследователи обаче твърдят, че междинната закуска има саботиращ ефект при режим, целящ редуциране на теглото.

В проучване на Центъра по превенция към Института за изследване на рака „Фред Хатчистън“ в Сиатъл са се включили 123 жени с наднормено тегло и затлъстяване на възраст между 50 и 75 години, които участват в специална програма за редуциране на теглото и изучаване на ефектите на диетичния режим и двигателната активност в профилактиката на рака на гърдата.

При анализ на данните изследователите установяват, че жените, които са хапвали между закуската и обяда, са загубили 7% от теглото си за период от година. За разлика от тях тези, които са пропускали сутрешната междинна закуска, са отслабнали с 11%.

Според специалистите полезният ефект на междинното хапване в първата половина на деня се губи, заради сравнително малкия интервал между закуската и обяда. Според Анн МакКиернан, директор на центъра, този навик е по-скоро излишен, тъй като организмът не може да изпита глад между тези две основни хранения.

NEWS_MORE_BOX


От всички 97% жени, които закусват допълнително, тези деветнадесет процента, които хапват  между 10 и 11 часа, са по-склонни да ядат прекалено често и през останалата част на деня.

Експертите на института са на мнение, че храненето става все повече „безсмислено“. Хората  все по-малко ядат, за да осигурят на организма си необходимата енергия за функционирането му, а повече заради други навици. Това според тях налага съставяне на нови режими за здравословно хранене, които да изключват приемането на излишни калории.

Въпреки че не се постига отслабване чрез въвеждане на междинни закуски, това е по-здравословният начин на хранене, подчертават изследователите. Хората, които се придържат към балансиран прием на храна, консумират повече плодове, зеленчуци и пълнозърнести продукти, с което приемат повече от полезните за чревния тракт фибри.

Изследването е публикувано в изданието на Американското дружество по диететика този месец.