Отслабването, когато е желано и препоръчително, значително подобрява емоционалното и физическо здраве, но то е бавен процес. Ето защо част от желаещите да редуцират теглото си прибягват до хранителни добавки, които да го спомогнат. Тези таблетки обикновено въздействат на апетита, усвояването на определени хранителни вещества или ускоряват метаболизма. 


Специалистите обаче не препоръчват голяма част от намиращите се на пазара хранителни добавки за отслабване, тъй като ползата им не е сигурна, освен това те не са изследвани за страничните ефекти и вредите, които могат да нанесат на здравето. Например, такава е добавката ефедра, която води до сърдечна атака и удар.


Има обаче хранителни добавки, които действително могат да помогнат при отслабване и са безопасни за здравето. Представяме ви шест от тях:
 

  • калций
  • фибри,
  • конюгирана линолова киселина (CLA),
  • екстракт от зелен чай,
  • заместители на храната,
  • орлистат.



Съвет на специалистите е преди да се вземе определена хранителна добавка да се направи консултация с лекар затова дали няма да навреди в индивидуалния случай. Приемът на добавките не изключва необходимостта от въвеждане на добре планиран график на хранене и редовно спортуване, които са основните методи за редуциране на теглото.


Калций
Знаем, че калцият е необходим за здравината на костите, но освен това този минерал спомага редуцирането на мазнините като запазва мускулите.


Резултатите от изследванията са противоречиви, едни намират връзка между употребата на калций и отслабването, други – не.


Изследване на Американската асоциация по диетика показва, че по-добър ефект при хранителен режим, целящ намаляване на телесното тегло, има включването на нискомаслени продукти, отколкото приемът на калций на таблетки. За целта е необходимо да се хапват по три порции кисело мляко или млечни продукти на ден.

Само че друго изследване, при което подложените на отслабване жени взимат по 1 г калций ежедневно, се оказва, че се редуцират повече мастни тъкани, отколкото при жените, взимащи плацебо.

Въпреки че при това изследване не се наблюдава разлика в редуцираните килограми, учените предполагат, че все пак калцият благоприятства процеса на отслабване.

Според друга хипотеза на учените нискомаслените продукти са по-ефекти, вероятно заради наличието на други специфични белтъчини, магнезий и минерали, които в комбинация с калция имат така желания ефект.


Конюгирана линолова киселина (CLA)
Колкото и да е странно някои видове масти спомагат отслабването= В тази група попада конюгирана линолова киселина, която е мастна киселина и е естествена натурална съставка, намираща се в млечните продукти и червеното месо.
От резултатите на клинични изследвания се намира, че CLA спомага редуцирането на мазнините в тялото и образуването на мускулна маса. Ефектът на добавката е наблюдаван при група хора с наднормено тегло, които взимат по 3,2 г от киселините всеки ден в продължение на шест месеца. В края на периода се оказва, че те са отслабнали повече.

Конюгирана линолова киселина обаче има някои странични ефекти – дразни стомаха, предизвиква диария и повръщане.
 

Втора част на материала