Първа част на материала

 

Фибри
При желание за отслабване подходящо е да се консумират храни с повече фибри, които създават чувство за засищане. Така се намалява количеството на поглъщаната храна.


Изследване наскоро доказа, че хората с наднормено тегло и затлъстяване, които взимат фибри като хранителна добавка ежедневно се чувстват по-малко гладни след хранене, отколкото хората, взимащи плацебо. Това е достатъчно основание фибрите да се използват в диетичните режими с цел редуциране на теглото.


Според диетолозите храните, които се обработват по-продължително време в стомаха подтискат апетита за по-дълъг период. Подходящи са трици от зърнени култури (пшеничени, овесени), но експертите съвет, те да се взимат с мярка, за да не се натоварят червата.


В случай, че решите да приемате фибри, те трябва да се прибавят към диетичния режим постепенно. Приемането на достатъчно течности е задължително условия срещу констипация при консумация на трици.


Националната академия на науките, института по медицина в САЩ препоръчват мъжете преди 50-годишна възраст да взимат по 38 грама фибри на ден, а тези над 50 години по 30 г. За жените препоръчителното количество е съответно 25 и 21 г.

Половината от препоръчаните количества обикновено се набавят с храната. 


Екстракт от зелен чай
Известно е, че зеленият чай съдържа антиоксиданти. Веществата, които се съдържат в листата спомагат освен това процеса на отслабване.
Въпреки че не се разполага с данни от изследвания на хора, които да доказват ефективността на екстракта при отслабване, експертите смятат, че редовната му консумация ускорява отслабването като регулира енергийните процеси в организма. Веществата, които спомагат отслабването в зеления чай, са катекини, кофеин и теанин.
Не при всички проучвания се получават резултати, които потвърждават този ефект на зеления чай, но едно от последните показва, че ежедневният му прием помага на жените и мъжете със затлъстяване да намалят теглото си и своя индекс телесна маса.
Екстрактът от зелен чай е полезен със свойството си да редуцира опасната бяла мазнина в тялото, разполагаща се на коремната стена, наличието на която се свързва с повишен риск от сърдечен удар. Освен това екстрактът има положително въздействие срещу високо кръвно налягане и лошия холестерол.


Протеини
Експертите са на едно мнение – протеините са хранителните вещества, с помощта на които се отслабва, но действат, ако приемът им е контролиран. Това означава, че белтъчините, които се поглъщат на закуска и обяд трябва да се премерени. Необходимо е да се включи и достатъчно количество пресни плодове. Общият калориен прием на хранене трябва да възлиза на 500 калории.
Успехът на този диетичен режим е гарантиран, но се постига бавно и постепенно. Ползата му е, че приучава хората да се наслаждават на храната си, подбирайки внимателно продуктите.


Орлистат
Орлистатът всъщност е лекарствено вещество, а не добавка, но фармацевтичните продукти, които го съдържат се предлагат в аптечната мрежа без рецепта.
Този продукт блокира 25 % от погълнатите мазнини преди да бъдат усвоени от организма. Медикаментът е толкова ефективен колкото диетичния режим или спортуването, но има неприятни странични ефекти, което налага съобразяване според предписанията на продукта. Въпреки приема му консумацията на мазни храни трябва да се намали, за да се сведе до минимум потенциалният риск от странични ефекти като образуване на газове и анално изпускане.



* * *
При избора на хранителни добавки, които да помогнат на процеса на отслабване задължително се информирайте за качествата на продукта, противопоказания, странични ефекти, съдържание на вредни вещества. Качественият продукт е изпитан в клинични изследвания, така четази информация трябва да се споменава в листовката. Ако е необходимо използвайте други източници на информация. Продуктите, които съдържат високи дози кофеин се отразяват на сърдечната дейност, ускоряват честотата й и повишават кръвното налягане, поради което трябва да се избягват от хората, склонни към тях.