При чести рецидиви на херпесния вирус е необходимо да помислите как да подобрите имунната защита на организма си. Дали е възможно да се постигне само с консумиране на храни, подбрани според полезните им срещу херпесния вирус вещества, зависи, доколко е отслабнал имунитетът. Подборът на подходящите храни е само една от набор профилактични мерки за укрепване на организма срещу херпесната инфекция.
Освен продукти богати на лизин, в диетата срещу херпеса са подходящи всички  хранителни продукти, които съдържат голямо количество витамин С и биофлавоноиди, витамини от група В, витамин Е, цинк, лактоферин и монолаурин. Някои от тях се налага да добавим чрез прием на комплексни хранителни добавки.
 

 

Витамин С
Този водноразтворим витамин ни е необходим за производството на колаген, основен градивен елемент на клетките на кожата. Витамин С има силни антиоксидантни и имуноукрепващи свойства. Подпомага имунитета срещу инфекции, в това число високо ефективен е срещу стресница (лабиален херпес) и генитален херпес. Витаминът се усвоява 50 % по-добре като се взима в комбинация с биофлавоноиди.


Защо витамин С е полезен конкретно при херпес
Дефицитът на витамин С води до предразположеност към инфекции. Когато той постъпва в организма в достатъчно количество има по-големи шансове организмът да се пребори с вредните микроорганизми, с които се сблъсква постоянно, в това число и с херпесния вирус.
При дефицит на витамин С се наблюдава по-бавно заздравяване на рани на кожната повърхност. Така че приемът му по време на изява на херпес, може да спомогне бързото преминаване на лезиите и възстановяване на кожата. В този процес участва и лизинът, така че комбинирането на двете вещества би трябвало да се отрази положително на съпротивителните сили на организма.
Има данни, че ако се приема редовно витамин С в комбинация с биофлавоноиди рецидивите на херпеса намаляват с 50 %.
Витамин С допринася за по-малкото образуване на лезии и белези по кожата. Това негово свойство се подобрява при комбинация с лизин и биофлавоноиди.


Храни, които съдържат витамин С във високи количества са: пресните плодове, особено цитрусите като водещо място заема портокалът, още ягодите и папаята; листните зеленчуци като маруля, спанак; още - броколи, брюкселско зеле, карфиол, чушки, магданоз.


 

Продължение на материала можете да прочетете тук.