Кето грипът представлява съвкупност от симптоми, които изпитват някои хора, когато преминават за първи път на кетогенна диета. За щастие има начини да се намалят грипоподобните симптоми на кето грипа и да се помогне на тялото да премине по-лесно през преходния период.

 

Хидратация


Пиенето на достатъчно вода е необходимо за поддържането на оптимално здраве и също може да помогне за намаляване на симптомите на кето грипа.

 

Кетогенната диета може да накара организма бързо да изхвърли водните си запаси, увеличавайки риска от дехидратация. Това е така, защото гликогенът, съхраняваната от организма форма на въглехидрати, се свързва с водата в тялото. Когато въглехидратите при храненето са намалени, нивата на гликоген се понижават и водата се отделя от тялото.

 

Поддържането на хидратация може да помогне при симптоми като умора и мускулни спазми.
Компенсирането на течностите е особено важно, когато човек страда от диария, свързана с кето грип, която може да причини допълнителна загуба на течности.

 

Избягване на тежки физически упражнения

Въпреки че упражненията са важни за поддържане на здравето и поддържане на телесното тегло в норма, трябва да бъдат избягвани усилените упражнения, когато се появят симптоми на кето грип.


Умората, мускулните крампи и стомашният дискомфорт са често срещани през първата седмица от спазването на кетогенна диета, затова е препоръчително вземането на почивка.


Може да се наложи дейности като интензивно колоездене, бягане, вдигане на тежести и напрегнати тренировки да бъдат прекратени, докато организма не се адаптира към новите източници на енергия за тялото.


Въпреки че тези видове упражнения трябва да бъдат избягвани, ако човек страда от кето грип, леките физически усилия като ходене, йога или спокойно колоездене могат да повлияят добре на симптомите.


Приемане на достатъчно електролити

Приемането на достатъчно електролити с храненето може да помогне за намаляване на симптомите на кето грипа. При спазване на кетогенна диета нивата на инсулин, важен хормон, който помага на организма да абсорбира глюкозата от кръвта, намаляват. Когато нивата на инсулин намаляват, бъбреците отделят излишния натрий от тялото.


Кето диетата изключва множество храни с високо съдържание на калий, включително плодове, боб и зеленчуци с високо съдържание на въглехидрати. Осоляването на храната на вкус и включването на богати на калий, кето храни като зеленолистни зеленчуци и авокадо са отличен начин за поддържането на здравословен баланс на електролитите.

 

Тези храни също имат високо съдържание на магнезий, което може да помогне за намаляване на мускулните крампи, проблемите със съня и главоболието.


Адекватна почивка

Умората и раздразнителността са чести оплаквания на хора, които се адаптират към кетогенна диета.

 

Липсата на сън причинява повишаване на нивата на хормона на стреса кортизол в тялото, което може да повлияе негативно на настроението и да влоши симптомите на кето грипа.


Намаляването на приема на кофеин е полезна стъпка за справяне с проблема. Кофеинът е стимулант, който може да повлияе негативно на съня. Приемът на кофеинови напитки е препоръчително да става само сутрин, така че сънят да не бъде засегнат.


Необходимо е изключването на източниците на светлина преди лягане, като мобилните телефони, компютрите и телевизорите в спалнята, за да бъде създадена тъмна среда, която да насърчи спокойния сън.


Събуждането по едно и също време всеки ден може да помогне за нормализиране на моделите на съня на пациента и подобряване на качеството на съня му с течение на времето.


Библиография:
National Center for Biotechnology Information (NCBI). Ketosis, ketogenic diet and food intake control: a complex relationship
Healthline. The Keto Flu: Symptoms and How to Get Rid of It
National Library of Medicine. (NLM) Caffeine Withdrawal