Хората, които приемат витамини и хранителни вещества, като цинк и омега 3 мастни киселини, в ежедневното си меню, са с по-малък риск от развитие на дегенерация на макулата.

 


Откритията са направени от изследователи от няколко различни университета в Нидерландия, включително и Erasmus Medical Center в Ротердам.


 


Състоянието причинява разрушаване на ретината и загуба на зрението при повече от 6% от американците, на възраст около 40 години. Дегенерацията на макулата може да бъде третирана посредством медикаменти или чрез хирургическа намеса. Състоянието обаче не е обратимо и след провеждане на дадено лечение.

 


По време на проучването експертите изследват 2167 души, на възраст над 55 години. Всеки един от тях има един или повече гени, които предразполагат към дегенерация на макулата. Учените взимат също така под внимание и хранителните навици на доброволците.

 

NEWS_MORE_BOX


Изследователите се „връщат“ 10 години назад във времето, за да проследят загубата на зрението. Това става възможно, тъй като изследване на зрението на участниците се извършва на всеки 3 години.

 


Учените заключават, че при хората, които ежедневно приемат цинк, витамини, омега 3 мастни киселини или лутеин, зеаксантин и бета каротин, рискът да развият дегенерация на макулата намалява значително.

 


Храните, богати на цинк, са: стриди, червено месо, ядки и бобови зърна. Омега 3 мастни киселини можем да си набавим от мазните риби като сьомга, скумрия, сардина, херинга и хамсия.

 


Бета каронинът пък намираме в множество плодове и зеленчуци, включително моркови, сладки картофи, спанак, кайсии и зелени чушки. А храните богати на лутеин и зеаксантин са: яйцата и всички листни зеленчуци.