Първа част на материала


Стойте на хладно
Тялото ни освен бяла мазнина, съдържа и кафява, която е особено ценна, тъй като организмът я използва за поддържане на телесната температура. Доскоро диетолозите не бяха благосклонна и към нея, но напоследък се установява , че при консумирането именно на такава мазнина, се губи тегло. За да се постигне този ефект обаче в Journal of Medicine препоръчват да се пребивава на температура не по-висока от 22 градуса. Това обещава загуба на 27 грама телесни мазнини на ден, в сравнение при температура от 27 градуса.



Проверете тестостерона
(специално за мъже)

Ако сте на средна възраст и вече сте натрупали килограми, това не е само, защото водите ограничен от движения начин на живот и хапвате много. Вероятно тялото ви отделя твърде много от женския полов хормон... естроген. Въпреки че половите хормони се разглеждат като мъжки и женски, независимо от пола, организмът синтезира и от двете групи, но в различни количества.
С възрастта, както при жените количеството на отделяния естроген намалява, така е при мъжете намалява количеството синтезиран тестостерон, което води до напълняване. Натрупват се мастна тъкан около талията, корема и гърдите, което е свързано с повишен риск от диабет и сърдечно-съдови заболявания. Мастните тъкани от своя страна имат свойството да превръщат тестостерона в естроген, тъй като в тях се концентрират множество ензими, спомагащи процеса. За да се прекрати този цикъл на образуване и натрупване на мазнини в тялото се налага активно спортуване. Това е единственият начин, въпреки по-ниските стойности на тестостерон, мъжете да запазят привлекателен външен вид. Ниското ниво на тестостерон може да се коригира и с прием на тестостерон във вид на добавка, но само когато е изписана от ендокринолог или андролог.



Повече слънце!

Витамин D намалява риска от всички видове заболявания като сърдечно-съдови, диабет, множествена склероза и ревматизъм. Спомага и за отслабването, което я направи напоследък най-модерната хранителна добавка.

През лятото на 2008 г. в малко проучване, включващо само 38 души, учени от Университета на Минесота съобщават, че тези, при които се изолира по-висока концентрация на витамин D в кръвта отслабват повече. На всеки допълнителен нанограм от витамина се губят около 225 г телесна маса.
При други изследвания се прави връзката между високите нива на витамин D и по-ниска степен на затлъстяване.

Интересно предложение правят от Имперския Колеж на Лондон.

Слънчевата светлина води до синтез на витамин D в организма. Количеството витамин D, което отделя тялото ни през зимата е по-малко, заради което организмът се нуждае от повече храна. До скоро препоръчителните дози витамин D бяха 200 IU на ден, но сега експертите от Имперския колеж препоръчват 1000, дори 2000 единици. Дневната доза от 1000 IU, приемана няколко месеца повишава съдържанието на витамина в кръв до 10 ng/ml, което означава, че може да се отслабне с 2 ¼  кг повече в сравнение с диетичния режим без витамин D.



Закръглени, но здрави!
Дали килограмите над нормата винаги водят до влошаване на здравето? Проучване на The Lancet през 2007 г. показва, че около 30 % от хората с наднормено тегло са здрави, обмяната на веществата при тях функционира правилно и са с нисък холестерол, нормално кръвно налягане и кръвна захар. Накратко, при един от три случая на наднормено тегло, отслабването не е необходимо от здравословна гледна точка.

Учени от Университета на Монреал сравняват ефекта от нискокалоричните диети върху правилната обмяна на веществата при хора със затлъстяване без здравословни проблеми и такива, при които има риск за здравето. Те намират, че инсулиновата резистентност се подобрява в 26 % от случаите в рисковата група, но се влошава с 13 % при клинично здравите по-закръглени хора.

Така че, ако вашето ИТМ е високо и опасно според официалните стандарти, но се храните здравословно и спортувате, преди да предприемете отслабване проверете кръвните си показатели. Може да се окаже, че отслабването не ви е нужно, а напротив би могло да влоши здравословното ви състояние.