3. Как да отслабнем здравословно?

Всъщност, първо трябва да си отговорим на въпроса "Кога наддаваме?". А това се случва, когато поемаме по-голямо количество калории отколкото изгаряме по време на ежедневните за нас дейности.


Единственият начин да поддържаме теглото си в дадени граници е като даваме на организма количество енергия, от което се нуждае и спазваме баланса. Всяка една промяна в приемането на калории или изразходването им също крие риск от отслабване-наддаване. Така че дори лекото ограничаване на количествата храна за деня, редуциране приема на захар, мазнини и алкохол, ще доведе до отслабване.



В случай на затлъстяване, при което е ясно, че има свръхприем на храна, намаляването на дневната дажба с 500 – 600 ккал би трябвало да донесе загуба на килограм тегло на седмица.


Един средностатистически мъж се нуждае на ден от не повече от 2300 – 2500 ккал, една жена между 1700 – 2000 ккал.
 

4. 6 секрета за бързо и здравословно отслабване

  • Намалете мазнините, които консумирате, като замените пълномаслено с нискомаслено мляко, вратната пържола с котлетна...
  • Насочете се към полезния еквивалент на някои популярни продукти: вместо бял – кафяв ориз, пълнозърнести продукти вместо тестените изделия от бяло брашно... Те ни поддържат жизнени за по-дълъг период от време.
  • Не пропускайте закуската. Необходима ви е енергия за старт на деня, а и вече има достатъчно проучвания, които документират, че закусващите сутрин не страдат от наднормено тегло и ядат по-малко количество храна.
NEWS_MORE_BOX

 

  • Разделете храненето си на 5. Между 3-те основни хранения добавете две закуски – хапване на плод.
  • При изпитване на глад, първо изпийте чаша вода или билков чай. Много често бъркаме глада с жаждата.
  • Заменете високалоричните напитки с нискокалоричния им еквивалент. Вместо сладко безалкохолно, защо не се спрете на чаша газирана вода с резенче зелен лимон? Не забравяйте, че алкохолът е висококалоричен. Едно голямо питие може да се равнява на вечерното ви меню.
     

5. И все пак повече движение!

Минимумът физическа дейност, която трябва да извършва един възрастен между 19 и 64 години, е да се занимава три пъти в седмицата по 50 минути с умерени аеробни движения. Дори само разходната е достатъчна. Но колко от нас се движат днес по-толкова през седмицата?!