Анемията е състояние, при което в организма липсват достатъчно червени кръвни клетки. В резултат на това се нарушава снабдяването на органите и тъканите с кислород. Пациентите, страдащи от анемия усещат умора и липса на сили. Освен медикаментозно, анемията се повлиява и от определени храни. Ето някои от тях.

 

На първо място, разбира се, поставяме зеленолистните зеленчуци. Те са богат източник на много важни нутриенти. Изключително полезни са за хората с анемия. Те ще им осигурят стабилни количества желязо, което е есенциално в лечението на анемия. Зеленолистните зеленчуци могат да бъдат сготвени на супи или да бъдат консумирани сурови под формата на салати. Такива храни са: спанак, зеле, маруля, киселец, лапад, тученица и др.
 


Меса. Те са задължителни при състояние на анемия. Червените меса, черният дроб и морската храна са източници на хемово желязо, което е лесно усвоимо от организма. Червените меса като телешко, свинско, еленско са изключително богати на желязо. Белите меса като пилешко, пуешко, патешко са с малко по-ниско съдържание на желязно, но също не са за подценяване.

 

Пресни плодове. Те са източник на много витамини и минерали, които са необходими за правилното функциониране на тялото. Някои плодове оказват благоприятен ефект при лечението на анемия. Можете да добавите към менюто си плодове като нар, ябълки и банани към ежедневното си меню. Тези плодове ще повишат синтезата на хемоглобин в организма. Прясно изцедените сокове от тези плодове също оказват добър ефект в това състояние

 

Бадеми. Бадемите могат да правят чудеса при анемия. Опитвайте се да ги консумирате всеки ден. Те са източник на есенциални мастни киселини и други нутриенти. При анемия се препоръчва бадемите да се накисват предварително. Накиснете шепа от ядките за една нощ, на сутринта ги обелете и ги добавете към закуската си. Те имат благоприятен ефект и върху сърдечното здраве.

 

Храни, богати на пробиотици. Пробиотиците имат положителен ефект върху чревното здраве. Косвено, те помагат в лечението и на анемия. Пробиотиците подпомагат по-добрата резорбция на витамин В12 и желязо. Източник на полезните бактерии са киселото мляко и производните му продукти.