Наднорменото тегло или затлъстяването е един от най-големите рискови фактори за развитие на диабет тип 2.

 

Наличието на големи количества висцерални мазнини, вид мастна тъкан, която обгражда вътрешните органи, повишава риска от диабет.


 

Данните са посочени в Journal of the American Medical Association.

 

Чрез редовна физическа дейност висцералните мазнини могат да бъдат значително редуцирани. За да се поддържа добро телосложение, трябва да се започне със спорт, да се премине към балансиран хранителен режим и да се промени стилът на живот.

 

Във фитнес залата

Може да се отървете от висцералните мазнини с помощта на аеробни упражнения и вдигане на тежести. Така ще подсилите мускулните групи и ще повишите производството на „щастливи“ хормони.

 

В проучване, публикувано в American Journal of Preventive Medicine, се посочва, че доброволците са загубили 20% висцерална мазнина, комбинирайки 45 минути кардио със силови упражнения. Сесиите се прилагат три пъти седмично.

 

NEWS_MORE_BOX

В супермаркета

Дори да се полагат редовни физически упражнения, ако хранителният режим не се промени, резултатите ще са минимални и краткотрайни. Ограничете консумацията на калориини продукти за сметка на съдържащите фибри.

 

Проучване, проведено в началото на тази година показа, че участниците, които комбинират физическата активност с консумацията на храни с ниско съдържание на въглехидрати, губят много повече коремни мазнини.

 

У дома

Добрият сън също оказва влияние при редуцирането на висцералните мазнини. Въпреки, че твърдението е все още спорно, специалисти са на мнение, че са необходими не по-малко от 6 часа сън, за да се ограничи рискът от натрупването на този вид мастна тъкан.

 

Проучване публикувано в сп. Sleep посочва, че доброволците, които са спели по-малко от шест часа на денонощие, имат 32% увеличение на висцералните мазнини за период от пет години.