Първа част на материала

 

Грейпфрут
В грейпфрута се съдържа високо количество витамин С, което е равнозначно на количество, приемано с хранителни добавки. Витамин С влиза в предписанията на лекарите при терапия на вирусни и други заболявания. Така че за предпочитане е да се консумира по един грейпфрут на ден пред таблетката, още повече, че плодът е богат на флавоноиди, които стимулират действието на имунната система.
Портокалите и мандарите имат същият ефект, в случай, че не сте любител на битер вкуса. 
 



Пшеничен зародиш
Пшениченият зародиш е изпълнен с полезни вещества като цинк, антиоксиданти, витамин В и други витамини и минерали. Пшениченият зародиш е богат и на фибри, протеини и полезни мастни аминокиселини, които са необходими за образуването на клетките на имунната система.
 


Нискомаслено мляко
Кофичка нискомаслено мляко намалява вероятността от развитие на вирусно заболяване, което се дължи на живите култури в закваската. Според учени бифидобактериите стимулират имунната система и помагат на организма за възстановяването му при заболяване. Млякото съдържа и витамин D, а данни от скорошни научни изследвания показват, че недостигът му се свързва с риск от простудно и вирусно заболяване.
 


Чесън
Чесънът съдържа антиоксиданти, които действат срещу вредни за имунната система микроорганизми. Ефективен е срещу Helicobacter pylori, опасни бактерии, които се асоциират и с някои видове рак на пикочния мехур и стомаха.
За да се активизират ензимите, стимулиращи имунна система, експертите препоръчват чесънът да се обели, нареже и остави за 15-20 минути преди да се прибави към ястието.
 


Спанак
Изключително богата на полезни вещества храна. Фолиевата киселина играе съществена роля при образуването на нови клетки и правилното копиране на ДНК. Съдържа фибри, антиоксиданти, витамин С и др. За да запази полезните си свойства, спанакът трябва да се консумира в суров вид или леко задушен.
 


Чай
Независимо дали чаят е зелен или черен, в него се съдържат полифеноли и флавоноиди, които подпомагат организма в борбата срещу инфекциите. Антиоксидантите в чая действат срещу свободните радикали и ги унищожават.
 


Сладки картофи
Бета-каротинът в сладките картофи и морковите има свойствата на антиоксидант и е ефективен срещу свободните радикали. Намиращият се в тях витамин А забавя процесите на стареене и редуцира риска от някои видове рак.  
 


Броколи
Броколите съдържат витамин А, витамин С и глутатион, както и укрепващите имунитета витамини от група В и витамин D. При научно изследване на етап предварителни тестове се намира, че броколите се отличават със свойството да стимулират имунната система.