Бъз
Според народно поверие тъмните зрънца на бъза „гонят“ грипа. Клинични изследвания доказват, че ефектът на билката е действителен. Освен че спират заболяването зрънцата помагат на организма за по-бързото му възстановяване след боледуване от грип. Учените все още не са категорични в твърденията си за свойствата на бъза, тъй като изследванията не са приключили. Със сигурност обаче плодът на това растение е богат на антиоксиданти и съдържа вещества с противовъзпалително действие.


Печурки
Печурките са вид гъби, в които се намират полезни вещества, като селен и антиоксиданти. Селенът е микролемент, който понижава риска от развитие на редица заболявания, включително и грип. Печурките съдържат и витамини от група В като рибофлавин и ниацин, които по принцип имат укрепващи имунната система свойства. Консумацията на печурки има антивирусен, антибактериален и антиканцерогенен ефект, е резултатът от проведено клинично научно изследване.


Акай бери
Акай бери е дребен плод, който наподобява боровинките. Полезен е с антиоксидантите, които съдържа - антоцианини. Все още не може да се твърди, че акай бери са подходящи срещу конкретно заболяване, но заради специфичните си съставки се смята, че имат общ укрепващ защитните сили и поддържащ функционалността на клетките ефект.
Сокът от акай бери се открива като съставка в някои сокове от диви плодове. Срещат се и в сушен вариант, например в чаени и други плодови миксове.


Стриди
Действието на стридите върху организма не се изчерпва до свойствата им на афродизиак. Благодарение на цинка, който съдържат стридите укрепват имунитета. Този морски продукт е особено полезен за мъжете, тъй като ги предпазва от мъжки инфертилитет. Цинкът има и антивирусен ефект, чийто механизъм учените все още не са в състояние да обяснят. Известно е, че цинкът е особено полезен за възстановяване на тъканите при нараняване.


Диня
В динята се намира смятаното за силен антиоксидант вещество, глутатион. Глутатионът укрепва имунната система до степен, в която организмът да може да се справи със собствени средства при инфекция. Ценното вещество се съдържа в месестата част близо до кората на червените сортове диня. 


Зеле
Зеленчук, който също е източник на глутатион. Зелето за разлика от динята се намира във всеки сезон. Полезни са всичките му видове – бяло, червено и китайско. Независимо как се консумира, в супа или сандвич, антиоксидантите му достигат до организма.


Бадеми
Шепа бадеми са достатъчни, за да подсилят имунната система в борбата й срещу страничните ефекти на стреса. На ден е препоръчително да се хапват около 40 грама, количество, осигуряващо половината от дневните нужди на организма от витамин Е. Витамин Е категорично се смята за силно ефикасен антиоксидант и укрепващо имунитета средство. Бадемите съдържат и рибофлавин (витамин В2) и ниацин (витамин В3), които също помагат на организма да се справи със стреса.


Втора част на материала