Витамините са необходими на подрастващия организъм колкото и основните хранителни вещества: белтъчини, въглехидрати и мазнини.


Детският организъм по принцип страда от недостиг на витамини при стрес, боледуване и в периода на възстановяване, при небалансирано хранене, особено бедно на пълноценни продукти, след края на зимния период. Децата изпитват нужда от витамини и при постъпване в детска градина, тъй като периодът е свързан с по-голямо емоционално напрежение и е преходен към нов ежедневен режим дейности и кухня, различна от тази у дома.
 

 

Богат източник на витамини са плодовете и зеленчуците, но определени се съдържат в млечните и месните продукти, рибата, яйцата или зърнените храни, което налага храненето на детето да е разнообразно.


Като особено необходим за детето се сочи витамин С. Той повишава имунитета, помага при стресови ситуации, взима участие в редица биохимични реакции, които обезпечават обменните процеси в организма, способства за нормализиране състоянието на стените на съдовете и усвояването на желязо от организма.
Най-богато съдържание на витамин С имат: шипка, касис, цитрусови плодове, киви, ягоди, сладки чушки, картофи, броколи, зеле, домати, лук.


Витамин А (ретинол) отговаря за състоянието на кожата, лигавиците, зрението. Той способства за съпротивителните сили на организма към различните инфекции и повишава имунитета.
Каротинът (провитамин А) е от важно значение за продукцията на витамин А от организма.
Съдържа се в морковите, тиквата, кайсиите, доматите, магданоза, бобовите растения, спанака. На него се дължи яркият - жълт, червен или оранжев - цвят на плодовете и зеленчуците.
По време на топлинна обработка витамин А почти не се разрушава, но все пак е по-добре продуктите да се употребяват сурови или задушени.


Витамин D е необходим на детето за правилното формиране на костите. При неговия недостиг се нарушава наслагването на калций в костите. При кърмачетата процесът може да бъде с неприятен ход, тъй като дефицитът предразполага развитието на рахит.
Организмът синтезира витамин D под въздействието на слънчевите лъчи. Известно количество постъпва с храната. Богати на този витамин са: черен дроб, жълтъка, хайвер, мазни сортове риба.


Витамин Е има антиоксидантен ефект. Той взима участие и в процесите на половото съзряване. Съдържа се най-вече в растителните масла, особено в царевичното, както и в яйчния жълтък, зелените зеленчуци, ядките, кравето масло.


Витамин В1 (тиамин) участва във въглехидратния обмен, регулира процесите на растежа, правилното формиране и функциониране на нервната система. Недостигът на този витамин предизвиква нарушения в сърдечно-съдовата и нервна система.
Източници на витамин В1 са пълнозърнестите продукти, бобовите растения, свинското и говеждото месо.


Витамин В2 (рибофлавин) е от значение за реакциите на мастния, въглехидратния и белтъчния обмен, процесите на растежа и възобновяването на клетките.
Източници на витамин В2 са зърнените култури, ядките, марулите, спанакът, млякото и сиренето.


Витамин В3 (витамин РР, ниацин, никотинова киселина) влиза в процесите на обмяната на веществата, има принос за функционирането на нервната система, стомаха и червата.
В организма се синтезира в малко количество и постъпва главно с храната. Съдържа се в месото, рибата, гъбите.


Витамин В6 (пиридоксин) участва в регулирането на белтъчния обмен, подхранването на кожата, функционирането на нервната система. При недостиг се развива анемия, възникват дерматити и се нарушават функциите на нервната система.
Витамин В6 се съдържа в сиренето, месото, рибата, ядките, зелето соята, ориза и картофите.


NEWS_MORE_BOX



Витамин В9 (фолиева киселина, фолацин) влиза в обменни процеси, способства за разделянето на клетките и притежава известно антиканцерогенно действие. Особено значение има за правилното развитие на ембриона в първите месеци на бременността, както и през първите години на детето, тъй като обезпечава процесите на растежа. Недостигът на фолиева киселина може да доведе до анемия и забавяне на растежа.
Витаминът се съдържа в черния дроб, соята, ядките, зелето, магданоза, марулята.


Витамин В12 (цианкобаламин) играе важна роля за образуването на нуклеинови киселини, съзряването на еритроцитите, функционирането на нервната система.
При недостиг на този витамин възниква анемия и нарушения в храносмилането. Обикновено дефицитът му се появява при строга вегетарианска диета, тъй като витамин В12 отсъства в растителните продукти.

Богати на витамин В12 са месото, черният дроб, яйцата, млечните продукти.

 

 

Всички витамини са от голямо значение за здравето на детето, особено през неговата първа година. Редовната консумация на плодове и зеленчуци е за предпочитане, но ако не могат да се набавят чрез храненето, то недостигът им трябва да се компенсира чрез добавки, смятат специалистите.

 


              



 

Серията KINDER на ABO PHARMA е предназначена специално за деца. Продуктите в серията са разработени с фармацевтично изчистени суровини, чрез сертифицирани и разрешени в Европейския съюз методи и технологии.

Продуктите от серията допринасят за укрепването на детския организъм и по-добрата му защита срещу грип и простуда, осигуряват необходимата за растежа и развитието дневна доза от витамини, минерали и микроелементи, подсилват имунитета и стимулират апетита на детето.

Предлагат се под формата на сироп, таблетки за смучене и разтворими (ефервесцентни таблетки) с любими на децата плодови вкусове.

 


Повече информация за продуктите от серията KINDER на ABO PHARMA