Здравословното хранене несъмнено е един от най-важните навици, които всяко дете трябва да усвои още от ранна детска възраст. При редовен прием на здравословна храна, децата изграждат правилни навици на хранене и в бъдеще. Това от своя страна ги предпазва от рискови фактори за развитие на затлъстяване и други заболявания, свързани или не с наднорменото тегло.

 

Ролята на семейното хранене и семейната трапеза определено е решаваща. Семейните ястия помагат за правилното усвояване и концентрация над процеса хранене. Желателно е да се избягват всевъзможни различни фактори, които биха разконцентрирали децата от основната им задача - хранене.


 

Най-важните групи храни, които всяко едно дете трябва да приема, са: здравословни източници на белтъчини от животински и растителен произход, каквито са месо, риба, яйца, млечни продукти; варива - боб, леща, грах и други; плодове, зеленчуци; хляб, паста, зърнени храни, здравословни десерти. 

 

От основно значение е и адекватната хидратация на детския организъм. Препоръчителен е адекватен прием на течности с всяко едно хранене. Приемайки течности, децата усвояват и храната по-добре, имат много по-добра концентрация и запомнят много по-лесно нова информация.

За децата от основно значение е закуската. Тъй като тя е първото хранене за деня, е важно да приемат добър набор от здравословни калории, с които да започват деня си сити и енергични. По-големите деца над 5-годишна възраст могат спокойно да приемат храната на възрастни, както и да приемат повече пълнозърнести продукти, тъй като това ще ги държи сити и ще ги предпази от преяждане по-късно през деня, което и крие риск от повишено телесно тегло.

 

Желателно е да се избягват всички видове захарни напитки и храни. Такива са подсладени и богати на консерванти сокове, пакетирани храни, захарни и сладкарския изделия като бисквити, вафли, торти и други.

 

Хранителни добавки са друг важен акцент при храненето на децата. Всяко дете може да приема набор от добавки, съдържащи витамин А, С и Д, за да се осигури адекватен и правилен растеж на костите и мускулатурата.

 

Повече информация можете да поучите във видеото "Online Medicine с д-р Цанко Стефанов"