Фиксирането на проблема „лош дъх“ зависи в голяма степен от това какво го причинява.


В повечето случаи той се дължи на разграждането на протеини от бактерии, при което се получават летливи сяра-съдържащи съединения. Тютюнопушенето има тясна връзка с наличието на проблем с неприятен дъх в устата. Сухотата в устата, приемът на медикаменти, проблеми със синусите, или хронични заболявания като диабетът, също могат да са в основата на лошия дъх.


Как можем да предотвратим неприятната миризма от устата?
Поддържането на добра устна хигиена е едно от най-важните условия, за да се справим с лошия дъх в устата. То включва редовното използване на четка и конци за зъби, както и изплакване с антибактериални разтвори.



Не трябва да забравяме и търкането на езика с четката за зъби, тъй като 90% от бактериите, отговорни за лошия дъх в устата, се намират именно върху езика.


Друг трик за справяне с лошия дъх е изплакването на устата с чиста вода след хранене. Това спомага за премахване на някои от хранителните частици, останали в устата след хранене, които могат да предизвикат неприятна миризма.


Дъвчене на магданоз или мента няма да излекува лошия дъх, но ароматът на билки може временно да освежи устната кухина и дъха ни.


Има определени храни, които могат да бъдат полезен съюзник в борбата с лошия дъх. Сред тях са целина, фъстъци, нискомаслено сирене, ябълки, моркови и други. Плодовете и зеленчуците, които са богати на целулоза, повишават слюнкоотделянето, съветват експерти. Това спомага овлажняването на устната кухина и освобождаването от дребните натрупани хранителни частици.


Приготвянето на отвара от лайка, пелин, розмарин, брезови листа или коприва също има освежаващ дъха ефект.


Въпреки че тези съвети могат да имат благоприятно въздействие върху лошия дъх в устата, откриването на причината за проблема е най-добрият начин за отстраняването му в дългосрочен план.