Спокойствието си отива с появата на двете черти. Безпокойството и тревожността съпътстват всяка бъдеща майка и това е напълно нормално. Важно е само тази тревожност да не излиза от рамките на нормалното. Безпокойството може да бъде породено от всякакви причини – как ще кажете на работодателя си, че очаквате бебе, как ще мине предстоящият преглед при лекаря и т.н. Проучвания сочат, че жените са два пъти по-склонни да развият тревожност в сравнение с мъжете, а бременността е състояние, което засилва страховете и емоциите при тях.

 

Как да се справите с тревогите през бременността? 


 

Задайте някои основни правила. Не се натоварвайте с допълнителни задачи в офиса. Опитайте се да сложите ред в дейностите си, всеки хаос е допълнителен стрес. Организирайте приятни дейности със семейството и приятелите си всеки ден след работа. Не мислете за негативни неща. Наистина, лесно е да се каже, но е трудно да се направи. Но промяната идва най-напред от самите вас.

 

Терапия. Консултация с психотерапевт винаги би била от полза, особено за жени, които са тревожни по природа. Отделете малко време преди раждането на бебето и направете няколко сеанса при специалист. Той ще ви помогне да се почувствате по-уверена, можете да споделите страховете и притесненията си и да ви помогне да разберете по-добре себе си, което е условие да се чувствате по-добре.

 

Бъдете осведомени. Безпокойството и тревожността до голяма степен се дължат на неизвестността. На пазара има безброй книги, които можете да прочетете, и от които да научите всичко за бременността, раждането и отглеждането на бебето. Всяка млада майка е несигурна и това е причина за много притеснения. Когато сте добре информирана и знаете какво да очаквате, вие ще се справите. Не забравяйте, с раждането на детето се появява майчинският инстинкт. Той е по-силен от всичко познато ви до сега. Вие знаете много повече, отколкото си мислите, че знаете.

 

Йога за бременни и медитация. Провеждат се много мероприятия за бременни. А йогата е отличен начин да раздвижите мускулите си, същевременно и да подготвите тялото си за предстоящото раждане. Това е физическо занимание, което помага на самочувствието ви - чувствате се добре, с добър тонус и в мир със себе си.