Обикновено през бременността най-препоръчвана е йогата, но макар и полезна – се оказва, че не е за всеки вкус. За по-темпераментните бъдещи майки има и добра новина, че по време на бременността танците не само не са забранени, но и носят редица ползи, освен удоволствие.


По препоръки на Американския колеж по акушерство и гинекология през бременността се препоръчва извършването на аеробни упражнения поне по 30 минути на ден. При редовна физическа активност се постига заздравяване на мускулите, разтоварване на гръбначния стълб, подобряване на кръвообращението. А чрез движенията на таза и на корема укрепват коремните мускули и тазовото дъно, което има изключително важно значение по време на раждането.


Един от изключително важните позитиви е значително намаляване на усложненията по време на раждане и съответно редуцирането на необходимостта от медицинска намеса. Освен това се намалява и периодът за възстановяване, непосредствено след раждане.



Отпускането е също един от важните положителни ефекти, тъй като особено при първа бременностт страхът от непознатото е значително по-голям и свързан както със самото раждане, така и с последващото отглеждане на детето, с което жената се сблъсква за първи път.


Подобряване на баланса и координацията са друга част от ефектите на танците. Те имат важно значение, тъй като с промяната на центъра на тежестта и по-голямото тегло при някои жени, функциите на равновесния апарат може да бъдат временно затруднени.


Аеробните упражнения са чудесна профилактика и за гестационния диабет.


Танцувайки, бъдещата майка в много голяма степен регулира и дишането си. Затова този метод се приема като ефективна подготовка и за дишането по време на раждането.


Изключително подходящи за ориенталските танци. Започва се с кръгови движения в кръста, а постепенно се включва и тазът. Чрез тези танци се постига много добра релаксация. Люлеенето и поклащането на тази според проучвания, се отразяват добре и на плода.


По отношение на подготовката от значение е дрехите да бъдат удобни и да позволяват свободно извършването на различни движения. Вариантите по отношение на обувките са или тип балерини или дори боси или с чорапи. Добре е бременната да е добре хидратирана преди тренировка и да носи вода със себе си.


Резките движения не се препоръчват, а подходящите са по-плавни и ритмични. По отношение на противопоказания за танци някои са относителни – като умерено повишено кръвно налягане и гестационен диабет и абсолютни – при откриване на белтък в урината.


Източници:
1.    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7197884/
2.    https://www.acog.org/clinical/clinical-guidance/committee-opinion/articles/2020/04/physical-activity-and-exercise-during-pregnancy-and-the-postpartum-period