Йога упражненията ще помогнат за здравословното и психическо състояние на бъдещата майка и ще я подготвят за родилния процес.



Бременността условно е разделена на три периода, като всеки период обхваща три месеца.



Пренаталната йога може да се практикува и в трите тримесечия, но е препоръчително да се започне още в началото. За всяко тримесечие има специални техники и различни подходящи асани за изпълнение.


През първото тримесечие подходящите йога пози са Pigeon, Warrior II, Triangle, Ardha Chandrasana, Baddha Konasana и Knee to Ankle . Тези асани подобряват гъвкавостта на бъдещата майка, което помага за по-лесно и по-безболезнено раждане.


 

NEWS_MORE_BOX

 

 

Второто тримесечие е най-приятно за практикуване на пренатална йога. Няма го сутрешното гадене и неразположение, което се среща в началото на бременността, и все още коремът не е прекалено голям.


Това е периодът от бременността, които е идеален за посещение на класове по пренатална йога и постигане на физически и психически комфорт.


С напредването на бременността и навлизането в последния период, пренаталната йога става все по-трудна за изпълнение. През последните три месеца бъдещите майки са по-трудно подвижни и по-лесно се изморяват, но това не е причина за спиране на йога упражненията, твърдя експерти.



Единственото условие е бъдещите майки да избягват асаните, включващи напрягане в коремната област.


Всяка една асана от пренаталната йога, освен за майката, е с полезно въздействие и за бебето. Асаните могат да помогнат бебето да заеме по-лесно правилното за раждане положение.