Темпът на наддаване при бременната зависи много от режима на хранене. Не е необходимо бъдещата майка да се храни за двама. Достатъчно е разумно да увеличи порциона си.

 


През първите 14 седмици трябва да се добавят не повече от 200 допълнителни калории към обичайното ежедневно меню, през второто и третото тримесечие – се включват още 100 ккал на ден (общо по 300 допълнителни калории на ден в сравнение с обичайния режим преди зачеването).


Допълнителните калории следва обаче да осигуряват полезни хранителни вещества – белтъчини и сложни въглехидрати (пълнозърнести продукти, бобови култури, кафяв ориз). Препоръчително е да се избягва прекалената консумация на тестени и мазни храни, захарни и сладкарски изделия.


 

 

NEWS_MORE_BOX


Освен, че сладките и тестени храни не осигуряват необходимите градивни елементи на плода и организма на бременната, предразполагат към натрупване на излишен целулит, риск от развитие на гестационен диабет и раждане на едро дете, над 4 кг, което също е свързано с рискове, както за майката, така и за бебето.


Обратно, недохранването вреди не по-малко и може да стане причина за неправилно развитие на главния мозък и нарушена обмяна на веществата при плода, ниско тегло и податливост към заболявания на бъдещото дете след раждането. Дефицитното хранене в най-тежките случаи е обвързано с риск от аборт, преждевременно раждане и дори загуба на плода.