Не трябва да се забравя, че бременността е най-нормалният начин за продължение на човешката линия. Затова и тя не би трябвало да променя начина на живот, което включа всички аспекти на ежедневието, а също и спортуването. Все пак, обаче, като ново състояние на тялото, за всяка бъдеща майка е важно да бъде информирана и да знае как се прави спорт по време на бременност.
 
1. Спортът обикновено НЕ е противопоказан при бременност: Ако преди забременяване спортуваш редовно, не е задължително да прекъснеш, но е важно режимът ти за трениране да бъде обсъден с твоя акушер-гинеколог.
 
2. Бременността НЕ е време за спазване на диети и прилагане на ограничителни хранителни режими! Ти и човечето в тебе имате нужда от храна, богата на вещества, така че не рестриктирай дневните си нужди калории. Вярно е, че при бременност се качват средно по 3 до 5 килограма, но също така е вярно, че след целесъобразен постпартален период изходното тегло се възвръща средно до 6 месеца.
 
3. Опасни спортове по време на бременността са всички, при които има риск от загуба да равновесие, падане и силен телесен контакт като яздене, сърфиране, водни ски, планинско колоездене, баскетбол, волейбол, футбол, бокс и други. Колоезденето не би трябвало да създава проблем през първото тримесечие, но след това не е препоръчително. Рядкост е практикуването на гмуркане, но при бременност е напълно забранено за любителите на този спорт, защото плодът няма защитен механизъм срещу водното налягане и опасността от газова емболия е повишен за него.
 
4. Неопасни спортове по време на бременност са аеробните занимания като ходене, кратък джогинг, танци, плуване, разтягане и йога. 
 
5. Обувките също са от значение: Поради възможността за отоци по долните крайници по време на бременност, е хубаво да носиш един или два номера по-големи спортни обувки. Така краката ти няма да са под напрежение и умората, дискомфортът и болката ще настъпят по-късно.
 
6. Загрявката е много важна: Започни с лек и ненатоварващи движения и разтягане. Така мускулите и ставите постепенно поемат усилващата се физическа активност, а сърцето градуално увеличава честотата си и поема на равни нарастващи порции натоварването. Добър пример за загрявка е ходенето със забързване на всеки 3-5 минути. Същото е валидно и когато привършваш със спортуването – разтягането и плавното спиране на тренировката са препоръчителни.
 
7. Вода, вода, вода: Не съществува съгласие колко течности трябва да пие бременната, но е ясно, че тя трябва да бъде добре хидратирана. Пий вода преди, по време и след тренировки. Дехидратацията намалява обемът кръв, който достига до плацентата и храни плода, а също и води до повишаване на телесната температура и увеличава риска от контракции. Затова спортове през лятото на открито и такива в горещи терени не са препоръчителни като йога Викрам, горещ пилатес и джогинг в сауни. Лесен метод от практиката за оценка на хидратацията е цветът на урината – при тъмна оцветка, пийни вода.
NEWS_MORE_BOX
 
 
8. Не лягай по гръб: Увеличената матка притиска долна празна вена и притокът на кръв към плацентата намалява, а това компримира изхранването на плода. Това означава, че вдигането на тежести от лежанка и задържането на определени йога пози за дълго време е забранено.
 
9. Забавлявай се: Спортът е отмора и не би трябвало да се превръща в умора; т.е. тренирай тялото си, а не го натоварвай. Болката по време или след трениране, невъзможност за поддържане на нормален разговор с приятел по време на спорт поради задъхване и умората след това са показател, че напрягаш организма си. 
 
10. Въпреки нерисковото естество на умереното спортуване, все пак съществуват състояния, при които тренировките са напълно забранени: наличие на дихателно и/или сърдечно заболяване, цервикална исуфициенция/серклаж, кървене през втори и трети триместър, многоплодна бременност, анамнеза за предишно преждевременно раждане, прееклампсия/еклампсия, гестационна хипертония, плацента превия , анемия и други.
 
11. Общ съвет: Според Американския колеж на акушер-гинеколозите бременната може да спортува умерено по 30 минути всеки ден след съгласие на лекаря, проследяващ състоянието.