Бременността безспорно е най-вълнуващото време от живота на една жена. Време на очакване, трепет, осъзнаване и порастване. Време през което в организма настъпват множество промени, за да дадат възможност след 9 месеца на бял свят да се появи едно малко, нежно и крехко същество, а заедно с него да се „ родят“ като такива и неговите родители. Освен всички положителни емоции, с които се свързва бременността е и период, през който тялото на жената е подложено на стрес, психическо натоварване, допълнителна тежест заради покачването на теглото – сериозно изпитание за физическа издръжливост. Доколко тези промени ще имат дълготраен ефект върху здравето ѝ зависи в голяма степен и от грижите, които бъдещата майка полага за себе си.

 

Според СЗО от изключително значение за жените, които планират бременност, очакват своето дете или вече са родили и кърмят, е адекватното снабдяване с хранителни вещества, тъй като плодът и новороденото получават храна чрез майчиния организъм.


 

Здравословната диета трябва да съдържа достатъчно количество протеини и енергийни източници, обогатени с витамини, минерали и други важни хранителни вещества. За да се избегнат редица нежелани медицински състояния при новороденото и неговата майка се препоръчва допълнителен прием на фолиева киселина, желязо, йод и незаменимите Омега-3 мастни киселини.

 

Фолиевата киселина подпомага нормалния растеж и развитие на тъканите на плода. Участва в процесите на клетъчно делене и е изключително важна още от самото начало на бременността.

 

Желязото е необходимо за синтез на хемоглобина, отговорен за образуването на червените кръвни телца и транспорта на кислорода в кръвта. При бременност нуждите от желязо нарастват с до 50%.

 

Микроелементът йод е отговорен за правилното функциониране на щитовидната жлеза и за синтеза на нейните хормони, които контролират множество метаболитни процеси като растежа, енергийния обмен и развитието и съзряването на нервната система.


Всяка бъдеща майка се стреми да се храни балансирано с добре подбрана храна. За съжаление, не всеки сезон предлага изобилие от пресни плодове, зеленчуци и други хранителни продукти, които биха осигурили нужните вещества в достатъчни количества. През есента и зимата изборът е доста ограничен, което е предпоставка за допълнителен прием на комбинация от витамини и минерали подходящи за бременни, кърмещи и планиращи бременност дами.

 

Освен витамини и минерали от голямо значение е към диетата на бременната жена е да бъдат добавени и незаменимите омега - 3 мастни киселини - докозахексаенова DHA и ейкозапентаенова EPA. DHA допринася за поддържането на нормалното зрение и нормалната функция на мозъка, ето защо е много важно още по време на бременността да се приемат адекватни количества. Тъй като омега - 3 мастните киселини  не могат да бъдат произведени в организма, един от начините да се набавят е чрез консумация на студеноводни риби като сьомга, херига, скумрия поне 2 пъти седмично. Бременните дами трябва да бъдат много внимателни при подбора на рибни продукти, тъй като съществуват рискове от замърсяване.

 

За да се избегнат тези и други рискове, за да бъдат сигурни дамите, че тяхното бебе ще получи всички важни хранителни вещества с необходимата чистота и доказан произход е добре да се доверят на  балансирана комбинация от витамини, минерали и микроелементи, каквато се предлага от немската фармацевтична компания Куайсер фарма – продуктът Допелхерц актив Актив мама. Формулата на Допелхерц актив Актив мама е обогатена с омега-3 мастни киселини за задоволяване на повишените нужди на преди, по време и след бременността. Препоръчително е здравословната диета да се съчетава със здравословна физическа активност и отказване от всички вредни навици, за  да може здравата и щастлива майка да се радва на здраво бебе!