Болките в гърба по време на бременност са нещо съвсем нормално. Те се усилват с наближаване края на бременността, поради факта, че тялото носи по-голям товар от обикновено. 

 

Специалистите предлагат различни начини за намаляване и облекчаване на болките в гърба, особено необходими в последното тримесечие на бременността.

 



Не се тревожете излишно
Един от начините да контролирате болката в гърба е - да сте спокойни и в хармония със себе си. Не се разхождайте повече от необходимото. Когато сте в изправено положение, гърбът се натоварва много повече. Седнете и си починете, премахнете напрежението от гърба и краката си.

 

Възглавницата
Когато сядате, поставяйте възглавница зад себе си, на която да се облегнете удобно. Кръстът е мястото, където болката е най-силна, тъй като поддържа цялата тежест на торса, а през бременността и на плода, околоплодната течност, плацентата. Поставянето на възглавницата на кръста значително облекчава болката.

 

Стречинг
Стречингът представлява специфични упражнения за разтягане на мускулите и прилежащите тъкани – сухожилия, лигаменти, съединителна тъкан, периферни нерви. През бременността не е желателно да се извършват натоварващи действия и да се спортува прекалено активно, но стречинг упражненията са напълно подходящи, още повече, че намалят значително болката в гърба. Раздвижете тялото си като извършвате леки движения в кръста, напред и назад, нагоре и надолу, без излишно напрягане. Само за 5-10 минути ще почувствате значително облекчение в гърба.

 

Как да лежите
Опитайте се да спите по гръб, това ще облекчи сутрешните болки в гърба. Неправилните пози, които се заемат по време на сън оказват неблагоприятно влияние върху него и то не само при бременните жени. Хубаво е да спите на равен и удобен матрак.

 

Масаж
Помолете някой около вас да ви направи масаж. Макар и непрофесионален, той може да отпусне мускулите и нервите на гърба и да намали усещането за напрежение в тази област на тялото. Масажът трябва да упражнява известен натиск върху болезнената зона.