За седма поредна година електронното списание Az-jenata.bg стартира кампанията за превенция на Спина Бифида. Целта на проекта, традиционно провеждащ се около Благовещение, е да информира бъдещите родители и като цяло обществеността относно малформацията Спина Бифида и превенцията й с фолиева киселина.

Кампанията тази година ще се проведе в двора на Университетска акушеро-гинекологична болница „Майчин дом“ в София на 23-ти март, петък, от 12.00 ч, под мотото „300 стъпки за 300 здрави бебета повече”.

"Надяваме се с инициативата 300 бебета повече и тази година да допринесем за  популяризирането на начините за превенция и раждането на повече живи и здрави бебета в България. Важно е младите жени, бъдещи майки да знаят, че приемът на фолиева киселина е от изключително значение за формирането на плода. Спина Бифида е малформация, която може да се избегне, а планирането на бременността и адекватната подготовка на организма са важна част от тази превенция.", споделя Жюстин Томс, основател на електронното списание Az-jenata.bg и организатор на инициативата.

Тази година съмишленици и приятели на инициативата ще залепят в двора на специализираната болница общо 300 сини и розови бебешки стъпки за 300 здрави бебета повече. По време на събитието ще вземе думата доц. Савов, началник на националната генетична лаборатория към Майчин дом, за да разкаже повече за Спина Бифида и начините му за превенцията.

Заедно със старта на кампанията ще бъде обявен и конкурс за млад скулптор, който ще трябва да изгради статуя, олицетворение на майчинството. Началото на тази инициатива бе обявена на 10-годишнината на сайта Az-jenata.bg, където в името на каузата - символ на майчинството, благотворително бяха събрани 581 лв.

 

 


Спонсори на кампанията са: ЕОН Ентертеймънт, Неофарм и Стинг АД.
 
Медийните партньори на „300 стъпки за 300 здрави бебета повече” са: БНТ, БГ Радио, ТВ7, сп. Кенгуру, сп. Моето бебе и аз, сп. 9 месеца.