Храненето с бързо темпо и изборът на неправилните хранителни продукти могат да са причина за лошото храносмилане.

 

Какви са признаците на нарушено храносмилане?


  • Подуване и газове - признак, че се храним твърде бързо и/или приемаме много газирани напитки.
  • Болки в корема - обикновено се появяват поради прием на стимуланти като кафе, чай и други.
  • Киселини в стомаха - резултат от ппрекомерна секреция на стомашен сок. Засегнати са по-често хора, които са изложени на стрес или които приемат противовъзпалителни лекарства. При хранене с бързо темпо или консумация на алкохол, пикантни или мазни храни, киселините се влошават.
  • Рефлукс - стомашните сокове се връщат в хранопровода. Това е проблем, който се засилва при лягане веднага след хранене или прием на прекомерно количество храна.
  • Горчива регургитация - издигане на стомашни сокове с горчив вкус в хранопровода, понякога заедно с тях може да има и жлъчка.

Билки за по-добро храносмилане

Много ефективни са ментата и мащерката. Препоръчва се да се приемат като топла запарка, в противен случай те раздуват стомаха.

 

При бавно храносмилане и склонност към газове, се препоръчва чай от ангелика, карамфил или анасон преди или след хранене.

 

За намаляване на болките в стомаха и спазмите се препоръчва канела.

 

Пробиотици

Пробиотиците помагат за балансиране на чревната флора, предотвратявайки прекомерното размножаване на вредни бактерии, отговорни за лошия дъх, чревните инфекции, подуването на корема и коремния дискомфорт.

 

Някои от полезните видове са: Lactobacillus acidophilus, L. reuteri, L. rhamnosus и бифидобактериите.

 

Съдържат се в храни като кисело мляко и могат да се приемат и под формата на прах, таблетки или капсули.

 

Тинтява за баланс на стомашните сокове

Горчивите компоненти на коренището от тинтява стимулират секрецията на стомашни сокове и спомагат за увеличаване на производството на жлъчка, чиято роля е съществена при преработката на храната.

 

Поради тази причина тинтявата е особено подходяща за борба с бавното и усложнено храносмилане, което се появява след преяждане.

 

Тинтявата не се препоръчва при гастрит и язвена болест.

 

Маточина за успокояване на спазмите

Маточината има подобряващи храносмилателането, седативни, спазмолитични и антибактериални свойства.

 

Листата от маточина помагат за облекчаване на стомашните болки.

 

Препоръчва се да се избягва при заболявания на щитовидната жлеза, по време на бременност и кърмене.

 

Копър срещу газове

Това растение е добър тоник за храносмилането - увеличава стомашно-чревните секреции, намалява образуването на газове, действа успокояващо и стимулира естествените движения на червата.

 

Трябва да се избягва по време на бременност и кърмене.

 

Артишок срещу бавно храносмилане

Артишокът увеличава отделянето на жлъчката, улеснявайки разграждането на мазнините.

 

Ето защо е от съществено значение за лечение на бавно храносмилане, което причинява тежест, подуване на корема и газове. 

 

Не трябва да се приема при камъни в жлъчката, по време на бременност и кърмене.

 

Лайка за борба с тежестта

Лайката помага за предотвратяване на натрупването на газове в стомаха и облекчава тежестта в корема.

 

Също така е ефективна за справяне с тревожността и безсънието.

 

Джинджифил срещу рефлукс

Това растение действа ободряващо, противовъзпалително и подобрява загубата на апетит и гадене.

 

Освен това неутрализира излишните стомашни киселини, както и помага при лечението на храносмилателни разстройства, причинени от недостатъчно производство на стомашни киселини. 

 

Не е подходящ при гастрит или активна гастродуоденална язва.

 

Референции:

https://www.sabervivirtv.com/nutricion/infusiones-que-mejoran-digestion-para-tomar-despues-comer_916