Най-честото оправдание, което използваме за това, че все се разминаваме със спорта в ежедневието си, е липсата на време. И действително задачките, когато си с бебе в ръце, са толкова много, че и 24-те часа на денонощието никога не стигат. 
 
И все пак, за да сме честни пред себе си, дори и в най-натоварените дни успяваме да си откраднем малко време за любим сериал, за социалните мрежи и дори за досадните домакински задачи (за последните, уви, няма как). 
 
Защо тогава да не сменим гледната точка и вместо да ходим „по следите на изгубеното време” да се организираме така, че да извадим двойна полза от него! Всички знаем, че децата обожават движението. Най-невъзможната мисия за един родител всъщност е да накара детето си да стои неподвижно на едно място. Да използваме това специфично детско „свойство” и да съчетаем тренировката, с чиято помощ по-бързо ще влезем във форма, с игра с бебето. Ето как...
 

Какво трябва да знаете за гимнастиката с бебе: 

  • През седмия месец периодите на будуване на бебето вече са повече и по-продължителни. Така че ще имате повече възможности да се забавлявате и да сте активни заедно! 
  • Бебето расте, а с него се повишава и предизвикателството да използвате покачващите се килограми като тежести. 
  • По време на гимнастиката пускайте любимата си музика – това ще направи вашата „игра” още по-приятна и за двама ви. 
  • Упражненията е добре да се правят около час преди или след хранене (и за мама, и за бебе). 
  • Правете ги със собствено темпо и толкова често, колкото желаете. Предлагаме ви примерна схема с повишаващо се натоварване. Изберете от представените тук упражнения тези, които ви допадат, и изпълнявайте всяко по 10 пъти. Примерно: 10 клякания, 10 моста, 10 лицеви опори. Първоначално правете по 3 повторения от всяка серия, на по-късен етап можете да повтаряте сериите по 5 пъти. А за напреднали – по 7. Между отделните серии правете почивка от 2-3 минути. 
  • За упражненията ви е необходима единствено постелка за йога, а можете да използвате и бебешкото килимче за активна гимнастика. 
 
Бебешки „гирички” – хванете бебето под мишниците, повдигайте го високо нагоре над главата ви и го спускайте надолу, докато се изравнят очите ви. Тук е моментът за усмивка и целувка на мама и бебе  Можете да правите упражнението изправени или от седеж. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Бебе на моста” – Легнете по гръб, поставете бебето срещу вас, седнало върху горната част на бедрата и корема ви. Придържайте го внимателно, докато вдигате таза си в поза мост. Вдишайте, задръжте таза, спуснете го бавно надолу с издишване. 
 
„Прави като мама!” - Легнете по корем като поставите бебето по коремче срещу вас (лице в лице). Повдигнете едновременно ръцете и краката си. Задръжте позата колкото можете. Отпуснете, направете кратка почивка и повторете отново. Говорете нежно на малкото и го насърчавайте да повдигне ръчички и крачета като вас. 
 
Бебешка „люлка” - Легнали по гръб, повдигнете напред главата си и свийте краката в коленете към корема си. Сложете бебето по коремче върху долната част на краката ви. Като придържате здраво бебето, се люлейте леко напред назад. 
 
„Бебешко клякане” - Разтворете крака на ширината на раменете си, пръстите сочат навън. Прегърнете бебето пред себе си и бавно клякайте, докато бедрата и подбедриците стигнат ъгъл около 90 градуса (сякаш сядате на стол). Задръжте, колкото можете, и се изправете. 
 
Забавни лицеви опори – По принцип в лицевите опори няма нищо особено забавно, но когато пред вас е малката ви рожба и ви се усмихва всеки път, щом доближите лицето си до нейното, упражнението придобива ново значение, както ще се убедите сами. Сложете бебето да легне по гръб на постелката. Подпрете се на колене и ръце и започнете да правите лицеви опори над малкото. Усмивките му със сигурност ще ви влеят допълнителни сили. 
 
„Ще те хвана!” – Поставете бебето легнало по гръб между краката си. Вдигнете ръце и се наведете като се опитвате да докоснете пръстите на левия крак с дясната ръка и обратното. Вариация на тази „игра” е от позиция седеж, като бебето лежи върху краката ви, а вие се навеждате напред към него. 
 
Тези упражнения ще ви помогнат да възвърнете тонуса на мускулатурата, да повишите своята гъвкавост и заедно с това стимулирате развитието на своето дете и засилвате връзката с него. 
 
 
А за да ускорите влизането си във форма, спазвайте някои важни правила за ежедневното хранене: 
  • Храносмилането е най-активно сутрин, затова закуската ви трябва да е най-богата. Дъвчете много осъзнато и бавно. Не поемайте никакви течности по време на хранене.
  • Пийте много вода между храненията, това отнема и чувството на глад.
  • Вечеряйте възможно най-рано, в идеалния случай не след 18 ч. Вечерята трябва да бъде най-малкото по количество ядене за деня и да не съдържа сурова храна. 
 
Заедно със здравословното и балансирано хранене можете да използвате и помощта на минералните соли. Основните соли за ускоряване на метаболизма са: Шуслерова сол Шуслерова сол №10 натриев сулфат, преди закуска – стимулира отделителните процеси; №5 калиев фосфат, преди обяд – подпомага обмяната на веществата; №9 натриев фосфат, преди вечеря - регулира обмяната на мазнините. Веднъж дневно от всяка сол се разтварят 5-10 таблетки в топла вода и се пият на малки глътки.
 
А при силен, неудържим глад за определени храни, опитайте следното за залъгване на глада:
 
  • ШС №7 магнезиев фосфат – при глад за сладко;
  • ШС №8 натриев хлорид – при глад за солено;
  • ШС №5 калиев фосфат – при усещане за глад, за предпазване от хранене при стрес; 
  • ШС №2 калциев фосфат – при глад за пушени, консервирани храни;
  • ШС №9 натриев фосфат – при глад за бързи храни, сладкиши;
  • По 1 таблетка от съответната сол се смуче при пристъп на глад.
 
*Тези статии имат за цел да информират за грижите за детето през първата година от живота му, както и да предложат природни средства за решението на проблемите, свързани с детското здраве, без да заменят консултацията с лекаря и съветите на специалиста.