Дори жените, които активно са спортували преди забременяването, след раждането не могат бързо да възвърнат формата си и особено плоския си, стегнат корем.
 
Няма как да изтриете последиците от 9 месеца бременност като с махване с магическа пръчка, но с постоянство и активни упражнения (коремни преси и кардио) ще забележите разликата.
 

Връщане на формата 

Много майки подценяват това колко е трудно да се върне нормалното тегло след раждане. Голям процент от жените забелязват също, че са настъпили значителни промени във фигурата им - не само при гърдите, но и ханшът, и бедрата са по-широки отпреди. Добрата новина е, че винаги е възможно да си възвърнете старата физическа форма, дори и да изглеждате по-добре отпреди, без значение на каква възраст сте. Нужно е обаче време – поне 6 месеца до 1 година. Ето някои съвети, които ще ви бъдат от полза:
 
  • Ако кърмите бебето си, възможно е да задържате или дори натрупвате още мазнини в областта на талията. Затова се старайте да се храните балансирано, без да се ограничавате с диети, но и без да преяждате, използвайки кърменето като оправдание. Препоръчително е да имате 3 основни хранения за деня, между които може да хапвате плодове и зеленчуци, както и храни богати на протеини. Честото хранене е важно, за да може тялото ви винаги да има енергия и да произвежда достатъчно кърма.
  • Възстановяването след раждането е приключило напълно и на този етап вече сте готови да включите цели коремни преси към упражненията си. Бъдете внимателни при всяко движение и наблюдавайте дали се повдигате с помощта на коремните мускули (а не с напрягане на врата и главата).
  • Ако започнете да се занимавате с фитнес, то стартирайте бавно и надграждайте. Нищо няма да ви откаже по-бързо от упражненията, от това да се преуморите още в самото начало.
  • Редовните упражнения поддържат кожата еластична и кръвообращението в норма, което от своя страна ще подобри тонуса и състоянието й. Вече можете да си позволите по-интензивни тренировки. Наблягайте на кардио упражненията и укрепването на мускулатурата.
NEWS_MORE_BOX

 

Здравословно хранене 


  • Не се изкушавайте да опитвате последните модерни диети. Като майка на няколкомесечно бебе вече имате достатъчно стрес в живота си и не ви е нужен допълнителен.
  • Научете се да разпознавате кои емоции ви карат да ядете, за да се успокоите – стрес, умора, депресия. Открийте подходящия за вас начин да се справяте с тези проблеми, без да ви е нужно „терапевтично” похапване.
  • При наднормено тегло и проблеми със свалянето и задържането на килограми могат да ви помогнат някои минерални соли, които подпомагат обмяната на веществата и вътрешното прочистване на организма. При подобен проблем можете да използвате следната комбинация Шуслерови соли: сутрин сол №5 калиев фосфат - солта на нервната система, която ще ви помогне да устоите на похапването поради стрес, на обед сол №9 натриев фосфат - солта на обмяната на веществата, и вечер сол №10 натриев сулфат - солта на детоксикацията. Вземайте по 5 таблетки от всяка сол, разтворени в топла вода. Направете този курс в продължение на 6 седмици, последван от пауза. После можете да го повторите. Тази терапия ще сработи само, ако се редуцира и приемът на калории за по-дълъг период от време. Внимание: ако кърмите, тази комбинация не е подходяща за вас, тъй като сол №10 се използва за спиране на кърмата при отбиване на кърмачето или за редукция на кърмата при хиперлактация.
  • Не забравяйте, че стресът предизвиква промяна в метаболизма и хормоните, което също може да е причина за проблемите ви със задържането на килограми над нормата. Ако се чувствате прекалено стресирани и преуморени с грижите за бебето, ще ви бъде полезна следната комбинация Шуслерови соли: сол №5, сутрин 5 таблетки, разтворени в топла вода, и сол №7 магнезиев фосфат, вечер преди сън 5 таблетки, разтворени в топла вода.
  • От какви хранителни вещества се нуждаете: витамин D и калций (важни за здравето на костите), желязо, за да се предотврати появата на анемия, витамин С, който е нужен за усвояването на желязото. И, разбира се, протеини - много важни за възстановяването на всички тъкани, които са претърпели промени по време на бременността и раждането. Кърмачките се нуждаят от всички тях в по-големи количества, тъй като ги губят при кърменето.
  • Помнете, че всичко, с което вие се храните, се отразява и върху детето ви, което кърмите. Нещо повече – навиците за хранене, които си създадете през първите 6 месеца след раждането, може да положат добри основи за здравословен режим на хранене на вас и вашето дете през целия ви живот.
 
Ако сте физически активни и се храните балансирано, с времето това ще ви се отблагодари и ще се върнете към предишните си килограми (и любимите дрехи). Някои активно спортуващи майки дори могат да се похвалят с по-малко килограми, отколкото са били преди забременяването си!
 
*Тези статии имат за цел да информират за грижите за детето през първата година от живота му, както и да предложат природни средства за решението на проблемите, свързани с детското здраве, без да заменят консултацията с лекаря и съветите на специалиста.