Насилването или заставянето на детето да яде няма да доведе до трайни и желани резултати. Не забравяйте, че детето не е машина и не може всеки ден, на всяко хранене да изяжда точно определено количество храна.

 

Бъдете толерантни. Ако детето ви е напълно захранено и в добро здравословно състояние, жизнено и енергично, то съобразете се с неговото желание за храна. Ако днес то се засища с по-малко количество храна, то утре може да има нужда от повече. Ако на обяд и вечеря днес е хапнало по-малко, утре на закуска може да хапне повече. Оставете детето да реши колко може да изяде според усещането си за ситост. За това не е редно да го заставяте всеки път да изяжда точно определено количество храна.


 

Имайте предвид, че всички усещания на детето (включително и вкусовите) са много по-ярки, отколкото при възрастните. За това наситеният вкус на опакованите сладки, маринованите и солени храни може да наруши създаването на здравословни вкусови възприятие у детето. За това не прибягвайте до лакомства между храненията, когато детето не е яло достатъчно. По този начин, със сигурност, проваляте и следващото хранене.

 

Личният пример е важен. Сядайте всеки ден на масата като семейство. Поднасяйте сготвена храна, която мама, тати, братя и сестри много обичат и се хранят с нея. Детето трябва да вижда, че храненето е ежедневие и не е нещо лошо или досадно, а необходимост и приятно време, прекарано със семейството. Обяснете му защо ни е нужна храна – да растем и да имаме сили да си играем.

 

Обикновено злоядите деца отказват нови ястия. Не бъдете прекалено натрапчиви, но и не се отказвайте. Не може да сервирате на детето само двете му любими манджи. Колкото и да отказва новото ястие все по някое време ще прояви любопитство какво си хапват мама и тати. Не се отказвайте.

 

Не отвличайте вниманието на детето с други неща като гледане на телевизия, за да поеме повече храна. Това е неправилно. По този начин детето няма отношение към храната и към ритуала на хранене. За него това се превръща във възможност да прави нещо забранено. Направете храненето ритуал и нещо забавно за цялото семейство.