Думата стрес е нарицателна за нас, дори може би леко досадна, защото от всякъде ни заливат с информация, препоръки, риск от болести и пр. Стресът едва ли подминава всяко едно семейство, дори и децата, за да отговорим на изискванията на ежедневието. Стрес ни създават многото ангажименти в работата и семейството, грижата за децата и близките, високите очаквания – наши и чужди.

 

Все повече сме в модела на перфекционизма, да се справяме с всичко по всяко време. Да сме перфектни в работата, в семейството, да сме добри родители, добри партньори, успешни в кариерата, да имаме социален статус и т.н.


 

Стресът не е само емоционален и психически, но и физически, защото тялото ни е сериозно затруднено от киселинните субстанции като токсини, вредни храни, стимуланти, алкохол, газирани напитки, сладкиши, лекарства и др.

 

Какви са препоръките на натуропатията и природната медицина за намаляване на стреса в организма в ежедневието и храненето: 
Заменете кафето с гореща вода и билков чай.

 

NEWS_MORE_BOX

 

 

  • Вместо джънк фуд на работа яжте сурова храна като салата, пълно-зърнест хляб с масло и малко ядки, сушени плодове и др. 
  • Поне един път на ден се хранете с прясно приготвена, богата на полезни вещества храна. Това обикновено е вечерята, когато може да приготвите зеленчукова супа и/или ястие от зърнени култури с полезни витамини и минерали.
  • Пригответе си обяд за следващия ден от вечерта – като зеленчуков киш или щрудел.
  • Вечер избягвайте трудно смилаеми храни с много протеини като месо, риба и бобови растения. Консумирайте ги за предпочитане на обяд, тъй като тогава те се храносмилат и усвояват по-добре.
  • Избягвайте ястия със сирене, кашкавал, сметана заради слузообразуващия им ефект. Особено ястия, в които те са съчетани с месо. 
  • За работещите и хората с малко време, подходяща и бърза вечеря са азиатските ястия с ориз или безглутенова паста с песто и много зеленчуци.
  • Организирайте работата си така, че след ядене да имате 30 минути спокойствие и да избягвате стресови ситуации. Така организма ще смели по-добре храната и работоспособността следобед ще се повиши.
  • Избягвайте храните с дълъг срок на годност, които са преработени и се откажете от микровълновата фурна.

 

За да намалим стрес в организма, е важно да се храним осъзнато и балансирано, да приемаме достатъчно вода, тъй като под влияние на стрес тялото се дехидратира. Подходящите природни средства като билки, минерали, витамини, адаптогени, шуслерови соли и индивидуално подбрана класическа хомеопатия помагат да се възстанови баланса в организма и да се справяме по-добре със стресорите в ежедневието както на физическо ниво, така и на психо-емоционално.