Само 10 минути шведски масаж може да е достатъчен, за да намали възпалението и да помогне за възстановяването на мускулите след физическо натоварване или тежка тренировка.

В проучване взимат участие 11 здрави мъже, които са подложени на тежка физическа тренировка. Изследователите взимат проба от мускулната тъкан от краката на участниците преди и след началото на проучването.

На доброволците е приложен 10 минутен шведски масаж, след което отново са взети проби.

Тъканните проби след масажирането на мускулите се различават значително от тези, при които мускулът не е бил масажиран. Разликата е в наличието на по-малко количество от протеина NF-kB, който играе съществена роля в създаването на възпалителна реакция след тренировка и натоварване и води до болезненото усещане в мускулите.

Според изследователиският екип масажът помага за възстановяването на клетките и повишаването на протеина PGC-1alpha, който увеличава производството на нови митохондрии. Митохондриите са малки органели в клетките, които са от решаващо значение за генерирането на мускулна енергия, адаптацията и издръжливостта на организма при тежко натоварване.

Резултатите и данните от проучването са публикувани в Science Translational Medicine.