Лятото обикновено носи позитивни емоции, дъх на море, свежест, дълги нощи на открито, срещи с приятели, пътешествия, сватби … и какво ли още не.


Денят става по-дълъг и прекарваме повече време навън, на плажа, след природата, стоим до късно вечер, спим по-малко и имаме повече енергия.


Има изобилие на повече пресни плодове и зеленчуци, с които набавяме нужните витамини за по-хладните сезони. Пресни, свежи и зелени подправки също. Билките цъфтят и можем да си изсушим за зимата за чай или като подправки.



Някои подготвят консервите с домати, лютеница и конфитюри. Те са за предпочитане пред купешките, в които има добавено нишесте, а в сладката повече захар от нужното. Други замразяват подправки и зеленчуци.


Какво може да си изсушите от подправките, почти всичко но най-вече – магданоз, копър, коприва, мащерка, риган, босилек, розмарин…

 

Хидратацията през лятото

Знаем, че през лятото губим повече вода и е важно да хидратираме тялото с течности, за предпочитане това са на първо място водата, после вода с лимон, домашни лимонади, студени супи, айрян ако консумирате млечни. Избягвайте алкохола, газираните напитки и ледено студените неща, защото охлаждат стомаха.

 

Хидратация на кожата


Кожата също има нужда от по-специална грижа. Заради слънцето, морската вода, водата от басейните тя се изсушава повече. Подходящи са хидратиращите продукти с алое вера, чисти натурални масла като кокосово, какаово, арганово, масло от ший, карите, бадемово и др. 

 

NEWS_MORE_BOX

 

 

Слънцезащита

Най-добрата слънце защита е избягване на силното слънце и контролиране на времето прекарано на слънце. Въпреки, че слънчевите бани са полезни и си набавяме витамин Д, все пак и не е добре да се прекалява. Имайте предвид и че ако използвате слънцезащитни масла с фактор над 8 се блокира образуването на витамин Д в кожата. Може да използвате натурални масла, които имат естествена слънце защита като масло от малина, масло от морковено семе, масло от пшеничен зародиш.

 

Балансирано хранене

Заложете на изобилието от червени и зелени сезонни плодове и зеленчуци, които подкрепят работата на сърцето и тънките черва. Това са активните органи през лятото според традиционната китайска медицина. Храните и ядливите билки с горчив вкус укрепват тези органи.

Ограничете печените меса на скара и заложете на повече салати, зеленчукови ястия и сурова, свежа храна. През лятото можем да се справим с повече сурова храна, за разлика от зимата, когато е за предпочитане храната да е топла, сготвена и по-калорична.

Сега е момента за зеленчукови и плодови фрешове и смутита. Ако решите да се поглезите със сладолед избирайте такъв с истинско мляко и сметана или кокосово мляко, както и може да си приготвите вкъщи сладолед от разбити с блендер плодове.