Масажът е от изключително значение за раздвижването и укрепването на мускулите.



Няколко часа на ден са напълно достатъчни, за да се раздвижи кръвообращението и да се освободи цялото напрежение, натрупано през деня, твърдят експерти.



1. Крака



Специалисти препоръчват да се започне с краката и стъпалата, поради факта, че тези части от тялото се натоварват най-много през деня. С нежни и плъзгащи движения, започнете от горната част на краката и се придвижете надолу до глезена. Комбинирайте нежността с малко сила, тъй като масажът ще е ефективен единствено, ако има компресия на мускулите.


Движението трябва да става от центъра навън, за да се стимулира доброто кръвообращение.

NEWS_MORE_BOX



2. Ходила


С помощта на палеца, натиснете леко в областта на ходилото и с кръгови движение масажирайте цялото стъпало.

 

 

Масажът ще стимулира кръвообращението и циркулацията на кръв. В областта на ходилата има специални точки, които отговарят за нормалната функция на органите.



3. Седалище


Масажът на дупето и областта на кръста могат да подобрят храносмилането, да облекчат менструални и стомашни болки, газове или запек.



С върховете на пръстите правете малки равномерни кръгове по седалищните части. Не натискайте прекалено, но се уверете, че масажът оказва действие върху мускулите и органите. Ако не може да се справите сами винаги може да помолите половинката за помощ.

 


4. Гръб


Започнете масажът на гърба с леко галене по цялата дължина. Движете леко ръцете си по страната на гръбначния стълб, но никога по самия него. Прешлeните са изключително крехки и трябва да се внимава да не се нанесат сериозни наранявания или защипвания на нерви.



5. Ръце


Използвайки същата техника както и при краката, като започнете от рамото и се движите до китката. Не забравяйте движението да е отвътре навън. Редувайте натискът върху мускулите с леко погалване, за да успокоите и неутрализирате болката.



Тези масажни техники могат да се практикуват в домашни условия, както с помощта на някои близък, така и без чужда намеса. Седейки пред телевизора или четейки книга може да отпуснете важни мускулни групи, без сериозни усилия. Препоръчително е масажите да не се правят на суха кожа. Използвайте бебешко олио, за да омекотите кожата и увеличите релаксацията.