"Тежките крака" са често срещано оплакване, независимо от физическото натоварване и двигателна активност. За разлика от временното неразположение, когато проблемът стане постоянен без значение от часа на деня, се налага преглед при лекар и терапия.

„Синдромът на тежките крака“ обикновено се появява по време на движение и се изразява в умора, която ограничава желанието за физическа активност. Може да се дължи на редица разностранни причини, като нарушено кръвообращение вследствие на продължителен престой в едно положение, наднормено тегло. Тежките крака са обичайно оплакване през втората половина на бременността, както и при спортистите при усилена тренировка и натоварване на прасците. Възможно е такова неразположение да се появи при дълъг преход или дейности на открито, били те приятни занимания за активен отдих или домашни или служебни задължения.

Тежестта в краката може да е в резултат и на временен здравословен проблем, като недостиг на желязо, магнезий или фолиева киселина, което се установява с изследване и се коригира с подходящ хранителен режим, а при необходимост по преценка на лекар и чрез прием на съответните витамини и минерали.
Оплакването може да е и вследствие и на стрес.

Най-често уморените крака са неразположение, което се споменава от зряла възраст и тогава то се дължи на разширени вени. Освен умора и тежест в краката, засегнатите описват болка, отичане, зачервяване и топла кожа.

NEWS_MORE_BOX


За да избегнете неприятния симптом, се препоръчва честа смяна на позицията на тялото и движение. Размествайте краката по време на седете и се раздвижвайте периодично. Вечер, особено ако сте бременна, подвигайте краката на нивото на таза и почивайте така в продължение поне на 20 минути. Редуцирането на теглото при килограми над нормата, значително ще подобри състоянието на краката и даде възможност за по-висока активност.

Според някои от помощ е изпълнението на йога упражнения, както и практикуването на други релаксиращи техники и медитация за контрол на вътрешното напрежение и подобряване на циркулацията на телесните течности.

При отичане на краката, освен хладните душове, е добре сутрин и вечер да нанасяте противовъзпалителни локални средства.

Препоръчително е при задълбочаване на проблема да извършите консултация със специалист, за да се определи вероятността от хронична венозна недостатъчност и се предприеме евентуално необходимата терапия.