Обилното потене през нощта и мократа възглавница сутрин все пак невинаги са безобиден признак. Специалистите препоръчват да се проведе консултация с лекар, дори когато свръх потенето се отдава на менопауза.


Симптоми като раздразнителност, сухо влагалите, тревожност при жените във възраст около 50, при оплакване от топли вълни и обилно потене през нощта, са отличителни характеристики на менопаузата.


Наличието обаче на други оплаквания, каквито могат да бъдат повишена честота на инфекции, наличие на повишена температура, необяснима умора, отслабване, дори гореспоменатите, но в друга възраст, са тревожен сигнал и здравословното състояние следва да бъде преценено от личния лекар и специалисти, при необходимост.



Обилното потене, когато то не е причинено от фактори на околната среда, което продължава няколко седмици, също изисква медицинска консултация.

 

Точна диагноза не може да се очаква от едно посещение при лекаря. Той е длъжен да извърши първо щателна анамнеза, преценява необходимостта от провеждането на изследвания и издава направление за тях. Те могат да включват изследвания на показатели на кръвта, хормони, дори рентген и томография.


Лечението зависи от причините за обилното нощно потене. Тъй като то може да се дължи на бактериални инфекция, е нормално да се назначи антибиотично лечение в този случай. За облекчение симптомите на менопаузата лекарят може да препоръча специален режим на хранене, прием на хранителни добавки, хормонозаместителна терапия и дори медикаменти според индивидуалното състояние. За съжаление, когато потенето е в резултат на по-сериозно заболяване, и лечението трябва да е съответното.

NEWS_MORE_BOX

 


Не е изключена вероятността потенето през нощта да се дължи на вече назначен прием на медикаменти. В този случай се налага корекция на дозата или препаратът да бъде сменен с друг от лекуващия лекар.

 

Как да си помогнете срещу потенето?

За да облекчите състоянието си през нощта и намалите потенето, непременно се погрижете помещението за сън да бъде добре проветрено преди лягане. Задължително трябва да има достъп на свеж въздух към помещението, през лятото спете на отворен прозорец. Важно е и температурата в стаята да е по-ниска от останалата част на жилището. Ако трябва за целта, освен щори за през деня, използвайте и климатик за известно време преди да си легнете.


Спалното бельо трябва да е от леки и естествени материи – памучни или сатенени. През лятото материята трябва да е по-рехава, не толкова плътна – до 65 нишки на квадратен сантиметър. Нощното облекло също трябва да е съобразено – да е от тънка памучна материя и достатъчно широко, за да позволява циркулация на въздух. Ако ви е топло и удобно, може да спите и без такова, но се пазете от настиване, особено предвид отворения прозорец.


Понякога причина за потенето е храненето. Затова се опитайте да вечеряте до 4 часа преди лягане, като непременно избягвайте пикантните ястия и продукти. Избягвайте употребата на алкохол.


При всички случаи се опитайте да работите срещу стреса. Въведете в графика си занимания за отпускане или предвидете специално време за релакс. Отдавайте се по-често на пълноценна почивка и усамотение. От полза са техниките за дълбоко дишане и някои практики от йога. Вместо телевизия - четете приятни литературни произведения...