Здравословният начин на живот става все по-обсъждана тема и всеки втори човек се опитва да полага малко или много грижи за своето тяло чрез тренировки, хранителен режим, пазаруване на качествени продукти. За жалост обаче хората, които имат проблем със зрението и им се налага да носят очила или контактни лещи, се увеличават.

 

Каква може да е причината?


Причината не е една. Много са факторите, които оказват неблагоприятно влияние върху нежните структури на окото. Като се започне от влиянието на слънцето, което в последните десетилетия се е изменило изключително много и липсата на слънчеви очила е недопустима, мине се през компютърните технологии, които движат света ни и се стигне до начина на хранене и най-вече до качеството на продуктите. Все по-модерни стават био магазините, предлагащи чисти и истински продукти.

 

Зрението е едно от най-важните сетива на човека. Чрез него се радваме на красотата на света. Всеки един хранителен продукт, който приемем, независимо дали е плод, зеленчук, зърнена култура или от животински произход, дава отражение на нашите очи. Много често хората хапват някой полуфабрикат на крак, просто защото нямат време. Тази изкуствена храна е лишена от повечето полезни вещества, които са необходими на организма ни, за да регенерира зрителните ни способности, които всеки ден са подложени на вредното въздействие на околната среда и на работата ни. Не е много сложно постепенно да започнем да консумираме истинска храна, която да съхрани сетивата ни. Ето защо в следващите редове ще бъдат представени някои храни, чиято редовна употреба ни помага да запазим зрението си достатъчно силно дълго време.

 

Спанакът и къдравото зеле са чудесни източници на антиоксиданти, които предпазват очите от увреждащото действие на слънчевите лъчи, на цигарения дим, на замърсяването на въздуха. Тези продукти зареждат очите с два много важни каротиноида - лутеин и зеаксантин. Проучванията са доказали, че тези два каротиноида намаляват риска от възрастово-обусловена макулна дегенерация. Лутеинът и зеаксантинът проникват в лещата и ретината на очите и абсорбират синята светлина, която е изключително увреждаща. Затова консумацията на тези два продукта, както и на броколи или зелено оцветени плодове като киви, влияе изключително положително върху способността ни да виждаме.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Добри източници на витамин C, който е един от най-добрите антиоксиданти, са ягодите, брюкселското зеле, грейпфрута, портокалите, зелените чушки. Ежедневната консумация на половин грейпфрут или на половин чаша ягоди, допринася за укрепване на зрителната острота. Витамин С и витамин Е действат заедно, за да направят тъканите по-издръжливи. Но много от нас не приемат достатъчно количество витамин Е от храната. Семената и ядките са прекрасен източник на този витамин. Ежедневните нужди от витамин Е могат много лесно да бъдат покривани чрез консумацията на шепа сурови слънчогледови семки или ядки.

 

Пуешкото месо, стридите, яйцата, фъстъците са богати на цинк, благодарение на който ретината ни функционира безпроблемно. Всеизвестно е, че омега-3 мастните киселини са изключително полезни за сърцето и мозъка. Те са незаменими и при очите, тъй като ги предпазват от инфекции. Тези полезни мазнини могат да се набавят чрез рибата и то най-вече чрез сьомгата, сардините и херингата. Нека не забравяме и оранжевите зеленчуци като морковите, тиквата и сладките картофи. Те са изключително богати на бета каротин, който се превръща във витамин А. Витамин А от своя страна ни помага да имаме добро зрение дори и в тъмното.