Втора част на материала.

*
Женските полови хормони също участват в образуването на мастна тъкан и задържане на течности в организма. От втората фаза на менструалния цикъл веднага след овулацията нивото на женските полови хормони се увеличава, за да подготви лигавицата на матката за евентуалната бременност.

В този период могат да се появат предменструални симптоми – промени в настроението, апетита, наддаване на тегло с 1-3 кг.

Това излишно тегло е временно. Нормалното тегло се връща след менструацията.


Мерките
*
По принцип диетолозите съветват преди да се предприеме отслабване да се потърси специалист (диетолог, ендокринолог), който да открие причината за напълняването.

*
Срещу стреса, нервността и емоционалното напрежение помагат спортът и физическите упражнения, медитацията, чи, йога, хидротерапия. Препоръчва се да се създаде режим, който редува служебни ангажименти и почивка.

За да се отслабне, не е необходимо организмът да се претоварва физически.
При изследване на Университета на Филаделфия (САЩ) се доказва, че 50 минути спокойни занимания с йога намаляват нивото на кортизол в организма с 25 %. Така че спокойната гимнастика е не по-малко ефективна.

*
За  контрола на щитовидните хормони се препоръчва консумация на морски деликатеси и риба.
 

*
В периода преди менструация (от 14 ден на цикъла) е много важно жените да консумират предимно храни от растителен произход и обезмаслени продукти. Благоприятен ефект имат соевите продукти. Препоръчва се и приемането на сложни въглехидрати (плодове и пълнозърнести храни) 2-3 часа след хранене, за да се избегнат пристъпите на глад, които са често срещано явление в предменструалния период. Необходимо е да се ограничи приемът на течности и сол.

*
За да са в норма нивата на хормоните трябва непременно да се отделят 8 часа за сън. Много изследвания намират връзка между продължителността на съня и интензивната продукция на хормоните, които контролират апетита и теглото.
 
При хората, които спят по-малко от 8 часа, намалява отделянето на лептин, отговорен за чувството за ситост, както и на стимулиращия апетита грелин. Ето защо при страдащите от безсъние индексът на телесното тегло е по-висок и в сравнение с останалите теглото е повече средно с 3 кг .

Колкото и странно да изглежда сънят помага на отслабването!