Всекидневната и продължителна работа с компютър е сред основните причини за увеличаващата се честота на зрителни проблеми. Все повече изследвания свързват прекомерното използване на устройството с повишен риск от развитие на глаукома и други очни заболявания. 

 
Въпреки непрекъснатото подобряване на качеството на мониторите, натоварването, на което са подложени очите ни, е огромно.
 
Постоянната употреба на компютър е свързана с различни симптоми, включително:
  • напрежение в очите;
  • главоболие;
  • замъглено зрение;
  • умора;
  • сухота в очите;
  • напрежение в областта на главата, врата и раменете;
  • прекомерно сълзене;
  • остра болка в очите;
  • двойно виждане;
  • виене на свят;
  • гадене.
 
Основна причина за преумора на очите е, че изображението на монитора не е толкова ясно, колкото печатния текст. Очите се фокусират по-трудно върху картината на монитора и човек прави по-малко мигателни движения за една минута, което предизвиква изсъхване на роговицата.
 
Умората на очите може да се дължи и на стрес и напрежение, прекалена консумация на кафе или алкохол, или липса на основни витамини и минерали, важни за нормалното функциониране на зрението.
NEWS_MORE_BOX
 
Работата в офис без прозорци също е свързано с главоболие, причинено от преумора на очите и стрес.
 
Всички тези симптоми могат да доведат до чувство на неудовлетвореност, повишено раздразнение и неспособност за извършване на работните задължения. 

Как можем да намалим оплакванията при работа с компютър:
 
  • Носене на очила или лещи за работа с компютър, предпазващи от вредните ефекти.

 

  • Използване на антирефлексен екран или очила с такова покритие, които да намаляват отблясъците от екрана. 

 


  • Периодите на натоварване да се редуват с периоди на почивка. 

 

  • На всеки 45 минути взиране в монитора е необходимо да се правят паузи в рамките на 15 минути, в които да гледате в далечината, да премествате поглед от един обект върху друг и да мигате често.

 

  • Обърнете внимание как е разположен мониторът на компютъра, който използвате. Той трябва да е точно пред вас, на нивото на очите или малко по-ниско.

 

  • Консумирайте храни, богати на минерали, витамини А и D.