Остеопорозата е „тихо“заболяване, докато се получи фрактура. Остеопорозата често може да бъде предотвратена. Въпреки това, тя може да се влошава в продължение на много години без симптоми. Наречена е "педиатрично заболяване с гериатрични последици", защото изграждането на здрави кости в един младеж е важно, за да се помогне предотвратяването на остеопорозата и счупените кости по-късно в живота.
 
В Съединените щати повече от 40 милиона души вече имат остеопороза или са изложени на висок риск поради ниска костна маса.
 

Стратегии за превенция и лечение на остеопороза

 
Хранене. За здрави кости, е важно да има една диета, с нива на калций и витамин D, които са подходящи за конкретния човек и теглото му. Добри източници на калций са с намалено съдържание на мазнини - млечни продукти и калций-обогатени храни и напитки. Когато човек има значителен недостиг на калций, добавките могат да помогнат да се гарантира, че изискването за ежедневната дажба калций е изпълнено, като се предполага, че нивата на калций в урина не са повишени. 
 
Витамин D. Витамин D играе важна роля в усвояването на калция и здравето на костите. Той се натрупва в кожата при излагане на слънчева светлина. Добавки с витамин А могат да бъдат необходими, ако храните, обогатени с витамин D, не са част от хранителния режим. 
 
Упражнения. Подобно на мускулите, костите са жива тъкан, която при упражняване става силна. Упражнения с тежести, които работят срещу гравитацията, са най-подходящи за предотвратяване на костната загуба. Някои примери са ходене, стоене и повдигане. Плуването може също да бъде от полза като форма на упражнение. Тъй като водните спортове не правят много за увеличаване или поддържане на костната плътност обаче, хората с остеопороза също трябва да се опитат да добавят ходене или други натоварващи физически усилия за тяхната физическа програмна дейност, ако е възможно. 
 
Упражненията може да бъдат предизвикателство за хора с остеопороза, които трябва да се справят с мускулната слабост, чупливостта на костите и малформации, нестабилност на ставите и болката. Въпреки това, редовната физическа активност в умерени количества, като например ходене, може да помогне за предотвратяване на загубата на костна маса. Всички пациенти, включително и тези, които прекарват по-голямата част от времето си в инвалидни колички, трябва да се консултират със своя лекар и физиотерапевт за разработване на подходяща тренировъчна програма. 
 
Здравословен начин на живот. Пушенето оказва отрицателно влияние върху всички системи на организма, в това число и върху костите. Превишената консумация на алкохол също може да има отрицателни ефекти върху здравето на костите и предразполага човек към падания и фрактури. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Тест за костна плътност. Костната минерална плътност (КМП) е мярка за костната плътност в различни места на тялото. КМП измервания често се отчитат по отношение на пиковата костна маса при млади и възрастни. Въпреки това, хората с остеопороза, поради нисък ръст, изкривяване на гръбнака, минали фрактури на прешлените, може да не са в състояние да получат точна преценка. Почти всички болни, които имат остеопороза, имат ниска костна минерална плътност. Въпреки това, едно основно измерване в началото на средната възраст може да бъде важна част от контрола на здравето за възрастни хора с остеопороза. Това им дава стандарт за сравнение, за да се определи дали и костната плътност се променя с течение на времето или като резултат от дадено лечение. 
 
Медикаменти. Има лекарства за предотвратяване на загуба на костна маса, увеличаване на костната маса, и лечение на болестта. Жените и мъжете, които имат остеопороза, изглежда, че използват успешно тези лекарства. Консултирайте се с вашия лекар, за да се определи кои медикаменти са точно за вас. Тези лекарства обикновено изискват дългосрочна употреба.