Канадски учени установиха, че ползването на градски транспорт е полезно за здравето. Общественият транспорт не е толкова удобен, колкото предвижването с личен автомобил, но има и свои предимства. Тичането след автобуса и хоренето пеша между спирките, може да замени дневната норма физически упражнения, твърдят учените.



Фитнес-инструктурите обясняват, че ползването на градския транспорт  не би могло да замени фитнеса или активният спорт,  но може да и добро допълнение.



За да стигнат до заключение, че общественият транспорт е полезен,  учените са изследвали над 4 хиляди души. Сред тях имало редовно каращи автомобилите си и ползващи градския транспорт.




Резултатите от проучването сочат още, че хората, които ползват градски транспорт са в три пъти по-добра форма от хората, които ползват автомобили.


Според авторите на изследването, 30 минути ходене 5 дни в седмицата е добър показател за поддържане във форма. Толкова "ходят" тези, които се придвижват с градски транспорт и ходят от и до спирките, минават подлези и т.н.


Кратките разходки според изследователите са „вид физическа активност”, която, за съжаление, сме премахнали от живота си.