Доц. д-р Андрей Андреев е специалист по офталмология. През 1980 г. завършва Висшия медицински институт – Плевен. През 1990 г. специализира в Института по очни болести към Университета в Мюнхен. Повече от 20 години е началник на Очна клиника към Националната многопрофилна транспортна болница ,,Цар Борис III“. От 1996 г. до момента е управител на Медицински център „Очна клиника Ден”- София.

Доц. Андрей Андреев е член на Американската академия по офталмология и на Европейското дружество по катарактална и рефрактивна хирургия. Заместник-председател е на Съюза на очните лекари в България.  
 
 
 
 
Какво означава супер зрение и как се постига то?
 
Супер зрение означава човек да има функционално зрение. Да няма зрителни проблеми, като астигматизъм, късогледство, далекогледство, да няма сферични аберации, да може да гледа еднакво на различните разстояния и да чете без проблем, да не го заслепяват насрещните лъчи, да може да гледа добре, като качество, при различните светлинни условия, т.е. при слънчева светлина, при свечеряване и през нощта. 
 
Било то по време на операция на катаракта, или лазерна корекция за биопия, далекогледство и астигматизъм, оптичната система може така да се тунингова, че да се получи супер зрение. Например, ако човек е гледал 100% надалеч, може да направим така, че да гледа 150-200%.   
 
Но дали пък трябва да се стремим към супер зрение?! Не е сигурно, ако започнем да гледаме като орли, че ще бъдем по-щастливи. Затова Господ ни е дал въображение. 
 
Голяма част от учените, писателите, са с очила, но с богато въображение. 
 
Как се отразява интентинзивният начин на живот, свързан с продължителна работа на компютър, на зрението ни? Какви проблеми може да провокира? 
 
Безспорно за съвременния човек зрението е изключително важно. Постоянният контакт с компютъра натоварва, предизвиква зрителна, невро-мускулна умора, очите се уморяват по-бързо и изсъхват, поради нефизиологичната светлина, особено, ако човек работи на луминисцентна светлина. Окото е възникнало в крайна сметка от слънчевите лъчи. Това е естественият дразнител на окото. 
 
Затова то се чувства най-добре при дневна, слънчева светлина. Всичко останало не е естествено за него. 
 
Децата прекарват твърде много време пред монитор, независимо дали става въпрос за телевизор или компютър. Какво трябват да знаят родителите, за да предпазят зрението им?
 
Прекаленото гледане на телевизия и компютър пречи не само на зрителната система, но въобще на цялото нервно-психическо развитие на детето. То се „зомбира“, не чете книги, които развиват въображението. 
 
Както вече стана дума, екранът на телевизора или компютъра не излъчва физиологична светлина и продължителният контакт с такава техника натоварва детските очи. 
 
Важно е все пак да има някакви ограничения за времето на гледане на телевизия или престой пред компютъра и то да бъде заменено например със спорт и други полезни занимания.
 
Родителите трябва да имат информация как се развива зрителната система при децата. 
Препоръчително е до 3-годишна възраст детето да се заведе на офталмолог, особено ако то проявява някакви симптоми за проблеми с очите, зрението. Преди започване на училище също е препоръчително да се направи преглед, ако има необходимост от някакви корекции на зрението или от индивидуални препоръки.
 
Какви съвети бихте дали на хората, работещи на компютър, за предпазване на зрението и очите?
 
Хората, които имат далекогледство, трябва да използват добри очила за компютър. Тези над 45-годишна възраст, които имат пресбиопия, т.е. акомодацията им вече е изтощена – способността на окото да се „нагажда” към различни състояния. Те също при използване на компютър трябва да предпазват очите си с очила. 
 
При работа с компютър по 7-8 и повече часове на ден, човек започва да мига рядко, изпаряват се неговите сълзи и се получават ерозии на роговицата, окото се зачервява, започва да „люти“, усеща се болка. При такива оплаквания често предписвам изкуствени сълзи. Това са най-безобидните капки, които могат да се използват продължително време. 
 
При усещане на зрителна умора, се препоръчва човек да направи и кратка почивка – 5-10 минути на час работа с компютър, да затвори очи, да погледне в далечината, през прозореца.