При проучване, включващо 2000 души, се установява, че симптомите на сезонна алергия, като сенна хрема, не са така остри при придържане към по-здравословен стил на живот. Колкото и да е странно хремата може да намалее, ако се поддържа добра физическа активност и се избягва стресът.

Ето списъкът с мерки, които са извели изследователите с полза срещу поленова алергия...
 

1. Ограничете стреса

Опитайте се да намалите нивото на стрес. Проучването показва ясна връзка между стреса и силата на оплаквания при поленова алергия. Почти 7 от 10 души, страдащи от сенна хрема, изпитват безпомощност и окачествяват състоянието си като непоносимо.
Когато стресът се овладее, симптомите стават по-поносими, коментират специалистите.
 


2. Започнете да спортувате

Редовните тренировки подобряват здравословното състояние, включително и при сенна хрема. Физическата активност смекчава изявата на симптомите, както и редуцира нивата на стрес.
За целта е достатъчно да се отделят по 50 минути три пъти седмично за леки спортни занимания, като колоездене, бързо ходене, леко бягане, може и плуване.
Естествено, задължително е да се избягват часовете на силно разпространение на полени - сутрешните часове и ранна вечер. По-ниска концентрация на полени се отчита в часовете около обяд. За предпочитане е да се посещава фитнес зала или плувен басейн в този сезон.
 

3. Хранете се здравословно

При проучването става ясно, че хората, придържащи се към здравословно хранене, страдат от симптомите на поленова алергия в по-ниска степен.
Има обаче продукти, които, иначе полезни, могат да влошат алергията. В това число влизат ябълки, домати, пъпеш, банани, плодове с костилка като праскови, кайсии, целина.
 

4. Забравете алкохола!

Или се опитайте да ограничите употребата му до максимум по време на поленовия сезон. Алкохолът дехидратира организма и го прави по чувствителен на полените. Със сигурност питиетата влошават сенната хрема.
 

5. Спете достатъчно

Данни от проучването показват, че хората със сенна хрема, които спят достатъчно се чувстват по-добре от останалите и симптомите им не са така изявени. Хората, които спят по пет и по-малко часа на денонощие се оплакват повече от тях – един от петима или 21%, докато числото при отделящите по 7 и повече часа за сън намалява на 13% - това е един от осмина.